انتقاد شدید شکوری از عوارض صادرات مواد معدنی

انتقاد شدید شکوری از عوارض صادرات مواد معدنی

گروه معادن - بهرام شکوری گفت:هدف ایران تولید 300 هزار تن روی فراوری شده تا 1404 است که فعال شدن پروژه سرب و روی مهدی آباد به تحقق این هدف کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، بهرام شکوری در دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران اظهاراتی را مطرح کرد که اهم آن به شرح زیر است:

تصمیم اخیر وزارت صمت درباره وضع عوارض روی صادرات مواد معدنی باعث نارضایتی فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی شده و تصمیمی غیرکارشناسانه است.

نظمی در زنجیره ارزش وجود ندارد و متولی آن وزارت صمت است. سرمایه گذاری زیادی در زنجیره فولاد شده و در بخشی از زنجیره مازاد بر نیاز داریم که باید صادرات شود. متاسفانه انگیزه ای ایجاد نشده که هیچ، جلوی صادرات را هم می گیرند که این تصمیم درست نیست.

اتاق بازرگانی ایران قطعا نظرات خود را درباره تصمیم اشتباه وضع عوارض روی صادرات مواد معدنی اعلام خواهد کرد.

در حوزه اکتشاف بیشترین ظرفیت جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران وجود دارد.

اخیرا معدن سرب و روی مهدی آباد توسط وزارت صمت به بخش خصوصی واگذار شد. قرار است یک کارخانه 800 هزار تنی کنسانتره روی و 80 هزار تنی کنسانتره سرب در کنار آن ایجاد شود. قرارداد این پروژه 24 ساله است. 4 سال زمان برای مطالعات و ساخت کارخانه است و بعد هم بهره برداری 20 ساله از معدن. دولت در زمینه ایجاد زیرساختهای موردنیاز برای فعال شدن مهدی آباد کمک کند.

پروژه مهدی آباد به 1.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و از شرکتهای خارجی برای حضور در این پروژه دعوت می کنیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا