رئیس اتاق اصناف:

تاکنون یک ریال تسهیلات به شهرک های صنفی تعلق نگرفته است/اصناف مخالف گسترش فروشگاه های زنجیره ای نیست

تاکنون یک ریال تسهیلات به شهرک های صنفی تعلق نگرفته است/اصناف مخالف گسترش فروشگاه های زنجیره ای نیست

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر لزوم حمایت از اصناف گفت: تاکنون حتی یک ریال تسهیلات به شهرک های صنفی تعلق نگرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی فاضلی امروز شنبه در هفتمین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، اضافه کرد: هنوز صنف و صنعت به درستی تعریف نشده است؛ ما معتقدیم باید از صنعت حمایت کرد اما نباید دست رد به سینه صنف زد.
وی ادامه داد: به دلیل حمایت نکردن از شهرک های صنفی، بخشی از تولیدکنندگان ما به سمت سرمایه گذاری های غیرمفید سوق داده شده اند.
رئیس اتاق اصناف ایران به پرداخت نشدن حق بازرسی اصناف اشاره کرد و افزود: در 17 ماه گذشته حتی یک ریال بابت بازرسی ها به اصناف پرداخت نشده است؛ با این حال، در این مدت ساختار بازرسی اصناف از محل بودجه اتحادیه های صنفی اداره شد.
فاضلی از حمایت دولت یازدهم به دلیل مداخله نکردن در بازار ارز و مصکوکات، سپردن کنترل قاچاق کالا به سطح عرضه و عضویت اصناف در 23 کارگروه مختلف دولت از جمله کارگروه تدوین برنامه ششم توسعه تقدیر کرد.
وی گفت: در دوران پسابرجام، اصل بر رفع موانع پیش پای بنگاه های اقتصادی است؛ اصناف در شرایط رکود، 25 درصد از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده اند و اگر این موانع پیش پای بنگاه های اقتصادی برطرف شود، سهم اصناف در اقتصاد کشور می تواند حداقل به 40 درصد برسد.
رئیس اتاق اصناف، سهم اصناف در اقتصاد کشورهایی مانند ایتالیا و کره جنوبی را به ترتیب 80 و 88 درصد اعلام کرد و افزود: ما نیز می توانیم این سهم را به بیش از 40 درصد افزایش دهیم.
فاضلی درمورد فعالیت فروشگاه های زنجیره ای نیز گفت: اصناف مخالف گسترش فروشگاه های زنجیره ای نیستند؛ معتقدیم شرایط برای راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای باید فراهم باشد.
وی تاکید کرد، فروشگاه های زنجیره ای در شهرهایی که ظرفیت گسترش دارد راه اندازی شود نه شهرهای کوچک.
اجلاس نمایندگان اتاق اصناف ایران امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری در سالن شماره یک نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا