بازار سوم فرابورس ایران میزبان عرضه دو سهام کنترلی

بازار سوم فرابورس ایران میزبان عرضه دو سهام کنترلی

چهار شرکت شامل سرمایه‌گذاری بهمن، دادوستد آریا، گروه مالی ایرانیان و اعتبارآفرین به‌عنوان سهامداران عمده شرکت سرمایه‌گذاری لقمان (سهامی عام) در نظر دارند جمعا تعداد 17 میلیون و 343 هزار و 118 سهم معادل 86.71 درصد از سهام این شرکت را به‌طور یکجا و شرایطی از طریق کارگزاری بهمن به فروش برسانند.

بازار سوم فرابورس ایران سه‌شنبه سی‌ام آذرماه میزبان دو عرضه یکجای سهام به‌ترتیب به‌میزان 86.71 و 66 درصد از سهام شرکت‌های «سرمایه‌گذاری لقمان» و «سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری» خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از  فرابورس ایران، چهار شرکت شامل سرمایه‌گذاری بهمن، دادوستد آریا، گروه مالی ایرانیان و اعتبارآفرین به‌عنوان سهامداران عمده شرکت سرمایه‌گذاری لقمان (سهامی عام) در نظر دارند جمعا تعداد 17 میلیون و 343 هزار و 118 سهم معادل 86.71 درصد از سهام این شرکت را به‌طور یکجا و شرایطی از طریق کارگزاری بهمن به فروش برسانند.

 

قیمت پایه هر سهم این شرکت دو هزار و 346 ریال تعیین شده که به این ترتیب قیمت پایه کل آن 40 میلیارد و 686 میلیون و 954 هزار و 828 ریال است. همچنین سپرده حضور در رقابت خرید این بلوک حدود 3 درصد از قیمت پایه کل خواهد بود. 

 

شرکت سرمایه‌گذاری لقمان که در زمینه خرید و پذیره‌نویسی سهام شرکت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و ... فعالیت می‌کند با سال مالی 30 آذرماه دارای سرمایه 20 میلیارد ریالی است.

 

همچنین سه‌شنبه 30 آذرماه تعداد990 میلیون سهم معادل 66 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری از طریق کارگزاری صباجهاد در بازار سوم فرابورس ایران به فروش می‌رسد. شرکت‌های عرضه‌کننده این بلوک شامل سرمایه‌گذاری صندوق کشوری و صندوق بازنشستگی کشوری هستند که پس از سرمایه‌گذاری آتیه صبا دومین و سومین سهامدار عمده این شرکت با قید تعداد سهام شناخته می‌شوند.

 

در این عرضه که به صورت یکجا و شرایطی به‌ فرش می‌رسد قیمت پایه هر سهم یک هزار و 190 ریال تعیین شده که بر اساس آن قیمت پایه کل یک‌هزار و 178 میلیارد و 100 میلیون ریال است. خریداران نیز برای آنکه بتوانند در رقابت خرید این بلوک شرکت کنند باید سه درصد از قیمت پایه کل را بپردازند.

 

 

 

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا