درکدال منتشر شد؛

افشای اطلاعات بااهمیت "حفاری"

افشای اطلاعات بااهمیت

شرکت حفاری شمال با انتشار اطلاعیه ای خبر از فروش نیروگاه سلطانیه زنجان داد.

 

شرکت حفاری شمال با سرمایه 2 هزار و 605 میلیارد و 405 میلیون ریال، از اقدام این شرکت مبنی بر فروش شرکت تولید نیروی مرکزی صبا نیروگاه سلطانیه زنجان از طریق سازمان خصوصی سازی به قیمت 8 هزار و 831 میلیارد ریال به شرکت پرشین فولاد، خبر داد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حمید رضا گلپایگانی، مدیر عامل شرکت حفاری شمال، اعلام کرد این شرکت به استناد مصوبه هیات مدیره شماره 249 تاریخ 25 اسفند 1395 اقدام به خرید 20درصد از سهام شرکت بازرگانی همگامان گسترش تجارت پردیس ایرانیان (شرکت تولید نیروی مرکزی صبا فعلی) کرد، که بهای تمام شده این سرمایه گذاری در دفاتر این شرکت مبلغ یک هزار و 984 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

براساس این گزارش، با توجه به تغییر سیاست هیات مدیره طبق مصوبه 1747 تاریخ 17 آبان 1394 در خصوص انصراف از سرمایه گذاری انجام شده، تمایل به فروش سهام خود را اعلام داشته است.

شرکت تولید نیروی مرکزی صبا به استناد صورتهای مالی حسابرسی شده منتهی به 29 اسفند 1394 خود مالک 100 درصدی نیروگاه سلطانیه زنجان، 40 درصد سهام شرکت تولید برق زنجان و 20 درصد سهام شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس است.

همچنین شرکت تولید نیروی مرکزی صبا نیروگاه سلطانیه زنجان را در راستای اصل 44 قانون اساسی و به صورت اقساطی خریداری کرد که در تاریخ 13 تیرماه 1395 در حالی که هنوز بدهی های خود را از بابت خرید نیروگاه به سازمان خصوصی سازی به طور کامل پرداخت نکرده است، مجددا اقدام به فروش آن از طریق سازمان خصوصی سازی می کند که به قیمت 8 هزار و 831 میلیارد ریال به شرکت پرشین فولاد فروخته می شود.

با توجه به بهای تمام شده نیروگاه مذکور در دفاتر شرکت نیروی مرکزی صبا به مبلغ 6 هزار و 584 میلیارد ریال در نتیجه سود حاصل از واگذاری نیروگاه زنجان به مبلغ 2 هزار و 247 میلیارد ریال است که با در نظر گرفتن زیان انباشته پایان سال 1394 به مبلغ یک هزار و 360 میلیارد ریال و عملکرد شش ماهه اول سال 1395 آن شرکت، سود انباشته طبق صورتهای مالی حسابرسی نشده منتهی به 31 شهریورماه 1395 با اعمال سود حاصل از فروش نیروگاه زنجان به مبلغ 161 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

با توجه به اینکه فروش دارایی یاد شده مربوط به شرکت سرمایه پذیر(شرکت نیروی مرکزی صبا) بوده و شناسایی سود این شرکت تنها در صورت وجود سود در معامله مذکور و تقسیم سود توسط شرکت نیروی مرکزی صبا محقق خواهد شد و همچنین با توجه به نبود اطلاعات قابل اتکاء (صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت سرمایه پذیر)، برآورد سود و زیان برای این شرکت میسر نیست.

شایان ذکر است با توجه به نتایج عملکرد و مانده سود انباشته 6 ماهه منتهی به 31 شهریورماه 1395 در شرکت سرمایه پذیر، برای شرکت حفاری شمال آثار با اهمیتی در خصوص سود حاصله متصور نمی شود.

بر این اساس، شرکت حفاری شمال هر گونه رویداد با اهمیت یا تاثیر گذار در پیش بینی سود یا زیان این شرکت را در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا