هند حمل نفت ایران را از سرمی‌گیرد

هند حمل نفت ایران را از سرمی‌گیرد

بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی اعلام کرد پس از وقفه 4 ساله، در ماه جاری یک محوله نفتی ایران را برای یک پالایشگاه دولتی هندی حمل خواهد کرد.

 

به نقل از ونگوارد، رئیس بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی هند گفت شرکت کشتیرانی هند پس از 4 سال توقف، از ماه جاری انتقال محموله‌های نفتی ایران برای یک پالایشگاه دولتی هند را انجام می‌دهد.
این شرکت (SCI) در سال 2012 حمل محموله‌های ایرانی را به علت ممانعت از ارائه پوشش بیمه برای محموله‌های نفت و گاز ایران به علت تحریم‌ها، متوقف کرد.
بی بی سینها در مصاحبه‌ای گفت: «سطح پوشش بیمه‌ای برای محموله‌های ایران اخیرا به 100 میلیون یورو (111.30 میلیون دلار) افزایش یافته است که نسبتا مناسب است وسطح مناسبی از حمایت را فراهم می‌کند.»
شرکت کشتیرانی هند در این ماه یکی از تانکرهای سوئزمکس را برای حمل محموله‌های نفتی ایران به مقصد پالایشگاه دولتی هیندوستان پترولیوم استفاده خواهد کرد.
وی افزود: «هنوز تصمیم گرفته نشده است که کدام کشتی این شرکت به سمت ایران حرکت کند.»
وی توضیح داد شرکت کشتیرانی هند با اچ‌پی‌سی‌ال، شرکت پترولیوم بهارات و پالایشگاه و پتروشیمی مانگالور برای حمل محموله‌های نفت خام ایران قرارداد دارد.
بی کی نامدئو، رئیس پالایشگاه اچ‌پی‌سی‌ال گفت این پالایشگاه از ماه جولای پس از 3 سال وقفه، واردات نفت ایران را ازسرخواهد گرفت. این وقفه به علت عدم وجود بیمه لازم برای تاسیسات فرآوری‌کننده نفت ایران صورت گرفته بود.
بی کی داتا، رئیس شرکت پترولیوم بهارات نیز تایید کرد که در نظر دارد یک محموله نفت از ایران در ماه جاری وارد کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا