نماينده رسمي اتوتک در ايران در گفت‌وگو با معدن نيوز خبر داد

نياز به توليد 10 ميليون تن گندله جديد تا يکسال آينده

نياز به توليد 10 ميليون تن گندله جديد تا يکسال آينده پايگاه خبري معدن نيوز- معاون معدني گروه صنعتي بازرگاني ايران و اروپا و نماينده رسمي اتوتک در ايران از نياز به توليد 10 ميليون تن گندله جديد تا يکسال آينده خبر داد.
هومان خواجه نصيري در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با بيان اين مطلب گفت: در صنايع بالا دستي فولاد چند پروژه مهم را بطور جدي دنبال مي‌کنيم که از آن جمله مي‌توان به مناقصه احداث واحد کنسانتره‌سازي 1.7 ميليون تني شرکت صنعتي و معدني گل گهر اشاره کرد که به برنده شدن در اين مناقصه خوشبين هستيم.
وي با اشاره به اينکه شرکت صنعتي معدني گل‌گهر از سال‌هاي قبل به فکر بهينه‌سازي يا احداث خطوط جديد کنسانتره بوده اظهار کرد: در زمان مديريت قبلي قرار بود پروژه مورد نظر در قالب اصلاح خطوط موجود و به ظرفيت 2.5 ميليون تن انجام شود که مهندسي پايه آن نيز توسط اتوتک انجام شد اما پس از تعييرات مديريتي در نهايت تصميم گرفته شد که پروژه به صورت احداث واحد کنسانتره 1.7 ميليون تني دنبال شود که امروز براي ان مناقصه محدودي با حضور شرکت‌هاي همچون اتوتک در حال برگزاري است.
وي ادامه داد: با توجه به شناخت فني خوب اتوتک از سايت گل گهر و کارنامه قابل دفاع آنها در احداث خطوط گندله‌سازي گل گهر و تسلط اين شرکت به فرآيند هايي که مي‌تواند کنسانتره مقبول براي رسيدن به گندله با کيفيت را توليد کند، اميدواريم بتوانيم برنده اين مناقصه نيز گرديم.
او درباره علت اينکه چرا ماهيت اين پروژه عوض شد تا نياز به مناقصه مجدد باشد افزود: نگاه متفاوت مديريت جديد، نوسانات منابع مالي، شرايط بازار، تغيير اولويت‌ها و تغييرات خوراک از جمله دلايلي بود که منجر به برگزاري مناقصه جديد شد.
خواجه نصيري در زمينه نياز کشور به پروژه‌هاي توليد کنسانتره گفت: با توجه به تعداد و ظرفيت پروژه‌هاي فولاد‌سازي کشور، هنوز نياز به مواد اوليه اين صنعت در کشور مرتفع نشده و بقينا احداث واحدهاي کنسانتره‌سازي و به‌خصوص گندله‌سازي اقدامي منطقي و اقتصادي است تا حداقل فولاد سازهاي کشور از واردات گندله بي‌نياز شوند. بنابراين تکميل سريع پروژه‌هاي بالادستي فولاد با فناوري‌هاي روز ضروري است تا توليدي پايدار و قابل رقابت در سطح جهاني تضمين شود. از اين رو به نظر مي‌رسد به توليد حداقل 10 ميليون تن توليد گندله جديد در يک سال آينده نيازمنديم تا واحدهاي فولاد‌سازي که طي همين مدت فعال خواهند شد، به موقع تغذيه کردند.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا