در گفت و گو با ایرنا

یک فعال صنفی: سهم دستگاه های مخابراتی از کل قاچاق 10 تا 12 درصد است

یک فعال صنفی: سهم دستگاه های مخابراتی از کل قاچاق 10 تا 12 درصد است

تهران-ایرنا- رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: 10 تا 12 درصد قاچاق کالا مربوط به دستگاه های مخابراتی و تجهیزات وابسته است که فقط در مورد گوشی های تلفن همراه سالیانه 2 میلیارد دلار برآورد می شود.

«غلامحسین کریمی خراسانی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: قاچاق کالاهای مخابراتی و ارتباطی فقط به گوشی های تلفن همراه محدود نیست و تجهیزات وابسته مانند خازن ها، ترانزیستورها و دیگر کالاهای مربوط به بخش دستگاه های مخابراتی را نیز شامل می شود.
کریمی خراسانی گفت: ارزش قاچاق سالیانه گوشی های تلفن همراه 2 میلیارد دلار برآورد می شود که تعیین تعرفه های مناسب می تواند روند قاچاق در این بازار را سامان دهد.
وی گفت: هرچه شمار واردکنندگان رسمی بیشتر شود و مقررات دست و پاگیر واردات کاهش یابد، معضل قاچاق در این بخش کاهش می یابد و این به سود کل اقتصاد کشور است.
چندی پیش سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد سالیانه 12 میلیون دستگاه تلفن همراه در بازار ایران خرید و فروش می‌شود که نزدیک به 2 میلیون دستگاه سهم واردات رسمی است و بقیه به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود.
به گقته «قاسم خورشیدی» بر پایه برنامه ریزی ها، باید قاچاق 25 میلیارد دلاری کالاها در سال 1392 به 6 میلیارد دلار در سال 1398 کاهش یابد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا