دبیرکل انجمن حسابداری ایران:

مبارزه با فساد اقتصادی تخصص حسابداران و حسابرسان است

مبارزه با فساد اقتصادی تخصص حسابداران و حسابرسان است

تهران- ایرنا- رییس هیات مدیره و دبیرکل انجمن حسابداری ایران، از فساد اقتصادی به عنوان مادر همه فسادها یاد کرد و گفت: مباره با این فساد کار حرفه ای و تخصصی حسابداران و حسابرسان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «ناصر پرتوی» امروز (سه شنبه) در همایش سالیانه انجمن حسابداری ایران در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما افزود: چیستی، چرایی، چگونگی و مبارزه با فساد محورهای چهارگانه فساد است که به دلیل نبود ساختارهای شفاف و تخطی از هنجارهای قانونی رخ می دهد.
به گفته این مقام مسوول، شفافیت همان اطلاع رسانی اطلاعات مهم و مفید است و شفافیت و پاسخگویی دو عامل اصلی مبارزه با فساد است.
وی تاکید کرد، آحاد جامعه باید به عنوان حلقه های مکمل، مبارزه با فساد را با عزم و خواست ملی مطالبه کنند.
پرتوی ادامه داد: مبارزه با فساد اقتصادی، یک کار سیاسی نیست و نیازی به شعار، هیاهو و سیاه نمایی ندارد، بلکه کاری حرفه ای است.
وی بیان کرد: برای حرکت به سوی جامعه عاری از فساد، باید کار را به کاردان سپرد و حسابداران و حسابرسان باور شوند تا چتر حمایتی بر سر سرمایه گذاران ارزش افزا گشوده و خواب بر مفسدان اقتصادی کشور آشفته شود.
دبیرکل انجمن حسابداری ایران تاکید کرد: مبارزه با فساد نباید صرفا پس از وقوع باشد، زیرا نتیجه ای جز بی انگیزه کردن مردم ندارد بلکه باید پیش و هنگام وقوع با آن مبارزه کرد.
به گفته وی، این مهم نه با شعار و صحبت، که جز با ایجاد ساختارهای جدید و عملی میسر نیست.
پرتوی در خاتمه با بیان اینکه مهم مسدود کردن راه فساد است، هشدار داد: اکنون جامعه راهی را به اشتباه می رود که آینده نزدیک بهای آن را خواهد پرداخت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا