عادل آذر: سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات برخط می شود

عادل آذر: سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات برخط می شود

تهران- ایرنا- رییس کل دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: سامانه نظارت الکترونیک که از سال ها پیش در دیوان طراحی اما تاکنون عملیاتی نشده است، فعال می شود تا به صورت برخط (آنلاین) عمل کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عادل آذر روز سه شنبه در همایش سالانه انجمن حسابداری ایران، افزود: اگر این سامانه فعال بود، قصه ای به نام حقوق های نجومی پیش نمی آمد.
وی افزود: با راه اندازی این سامانه و بر مبنای کد ملی اشخاص، همه دریافتی ها تحت هر عنوانی تجمیع می شود و اگر بیش از سقف مجاز باشد، هشدار می دهد.
آذر بر نظارت مستمر، پیشگیرانه و مقتدرانه نهادهای نظارتی برای جلوگیری از بروز بی انضباطی مالی و هدر رفت بودجه تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به این نقطه لازم است مدیران نیز آموزش های لازم را ببینند و از این رو دیوان محاسبات قصد طرح پودمان های آموزشی مالی- حقوقی برای این‌گروه دارد.
وی یادآور شد: یکی از خلاء های موجود لزوم تدوین استانداردهای بخش عمومی دولتی است ضمن آنکه نیازمند تبیین اصول حرفه ای نظام حسابداری و بومی سازی توصیه های بین المللی در این زمینه هستیم.
رییس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: برای تحقق حکومت شایسته باید به انضباط مالی و سپس شفافیت برسیم تا دستگاه ها در برابر مردم پاسخگو شوند.
وی گفت: باید از حسابرسی صوری عبور کنیم و به حسابرسی عملکرد برسیم که یکی از الزام های آن تدوین بودجه بر مبنای عملکرد است.
سیزدهمین همایش سالانه انجمن حسابداری ایران با موضوع نظارت و حسابداری امروز در مرکز همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا