فرماندار میانه:

بزرگترین معدن شهرستان میانه با کاهش قیمت جهانی مولیبدن تعطیل شد

بزرگترین معدن شهرستان میانه با کاهش قیمت جهانی مولیبدن تعطیل شد

گروه معادن - فرماندار میانه با اشاره به اینکه شهرستان میانه در حوزه معدن یکی از غنی‌ترین شهرستان‌های معدنی استان است، گفت: بزرگ‌ترین معدن شهرستان میانه معدن مولیبدن بوده که تنها مشکل عدم فعالیت این معدن، پایین‌آمدن قیمت جهانی مولیبدن بوده است.

به گزارش ماین نیوز، حمید شکری صبح امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه که در محل فولاد میانه برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرستان میانه در حوزه معدن یکی از غنی ترنی شهرستان‌های معدنی استان است اظهار داشت: بزرگ‌ترین معدن شهرستان میانه معدن مولیبدن است که بیش از 20 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که تنها مشکل عدم فعالیت این معدن پایین آمدن قیمت جهانی مولیبدن بوده است.

فرماندار میانه با بیان اینکه در بخش صنعت حدود 15 جلسه با سرمایه‌گذاران شهرستان میانه برگزار شده است افزود: ما در این جلسات موفق به جذب 2 سرمایه‌گذار شده‌ایم که اهل شهرستان میانه هستند و الان درحال مذاکره با بانک صنعت و معدن برای دریافت وام هستند.

وی با اشاره به اینکه محور گردشگری پل‌دختر و کاروانسرای جمال آباد برای تعمیرات آن 1 میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: به علت کمبود اعتبارات میراث فرهنگی شهرستان با توجه به تعداد آثار ثبتی، منتظر ورود بخش خصوصی در این محورها هستیم.

شکری با اشاره به پروژه سایت گردشگری دریاچه سد آیدوغموش گفت: 2 سرمایه گذار به دستگاه‌های اجرایی معرفی شده که در کمیته میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مصوب و درحال تکمیل پرونده در استان است.

فرماندار میانه با تاکید بر اینکه محور تاریخی ترکمانچای در انتظار تأمین سرمایه‌گذار برای اجرای طرح آبدرمانی گودرق است خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در مرحله اخذ مجوزات لازم از ادارات کل استان است.

وی با اشاره مشکلات احداث سایت گردشگری سد شهریار ابراز داشت: عدم رغبت سرمایه‌گذاران به علت عدم آبگیری سد و مشخص نبودن تراز آب از مشکلات این سایت گردشگری است.

شکری با بیان به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) میانه با 8 میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح است عنوان کرد: تا کنون 60 نفر به صورت مستقیم در این بیمارستان جذب شده‌اند که طبق پیگیری‌های انجام شده برای 100 نفر نیز مجوز گرفته شده که این تعداد نیز جذب بیمارستان امام (ره) شهرستان میانه شوند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای شبکه پایاب سدآیدوغموش، افزود: با همکاری و مشارکت مردم و سازمان جهاد کشاورزی و همچنین آب منطقه‌ای اجرای شبکه پایاب 2000 هکتار در واحد اکرم آباد 2 و آچاچی انجام و مبلغ 230 میلیارد ریال توسط بانک زمین از محل صندوق توسعه ملی اختصاص و بلوکه شده است.

وی اضافه کرد: مبلغ 100 میلیون ریال برای هر هکتار توسط سازمان جهاد کشاورزی و مابقی توسط آب منطقه‌ای تأمین خواهد شد که در مرحله تشکیل تعاونی آبیران و معرفی زراعین و کشاورزان به بانک عامل با محوریت فرمانداری هستیم.

وی با اشاره به پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان میانه، گفت: احداث گاوداری 6000 رأسی، احداث گاوداری 1000 رأسی ایده لو، احداث کارخانه کنسانتره و میوه خشک‌کنی و سردخانه گمین، بهره‌برداری از سردخانه 5000 تنی چناق بلاغ و محمد پور، اخذ مجوز احداث 2 سردخانه 10000 تنی و خرید زمین و درخواست تسهیلات از سازمان صنایع و معادن و احداث کارخانه خوراک دام و طیور شهرک توسعه عمران از مهم‌ترین پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان میانه هستند که برخی آماده بهره برداری و برخی دیگر نیز مراحل احداث را طی می‌کنند.

فرماندار میانه با اشاره به محرومیت‌زدایی دهستان کاغذکنان شمالی شهرستان میانه، افزود: از سوی بسیج سازندگی 15 میلیارد تومان اعتبار جهت محرومیت‌زدایی دهستان کاغذکنان شمالی شهرستان میانه اختصاص داده شده است.

شکری در پایان با اشاره به عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ویژه میانه، عنوان کرد: 54 جلسه با عنوان های رفع موانع تولید، جذب سرمایه گذار، بازاریابی و نمایشگاه، توسعه روستایی و اقتصاد مقاومتی برگزار شده است که 459 مصوبه اخذ شده است که از این تعداد حدود 196 مورد اقدام صورت گرفته و تعداد 216 مورد آن هم در دست اقدام بوده و تعداد 47 مورد اقدام نشده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا