در کدال منتشر شد؛

دلایل تغییر اطلاعات مالی "فرآور"

دلایل تغییر اطلاعات مالی

شرکت فرآوری مواد معدنی ایران دلایل تغییر اطلاعات پیش بینی سال منتهی به 30 اسفند 1395 (حسابرسی نشده) و همچنین دلایل تغییر اطلاعات واقعی دوره منتهی به 31 شهریورماه 1395 (حسابرسی نشده) را نسبت به اطلاعیه های قبلی را اعلام کرد.


شرکت فرآوری مواد معدنی ایران در دوره شش ماهه ابتدای سال با اختصاص 340 ریال سود به ازای هر سهم معادل 43 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت فرآوری مواد معدنی ایران  سود هر سهم در دوره منتهی به 30 اسفند ماه سال جاری را مبلغ 783 ریال برآورد کرد و اعلام کرد طی دوره شش ماهه نخست سال با تحقق 340 ریال سود به ازای هر سهم، معادل 43 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داده است.

"فرآور" دلایل تغییر اطلاعات پیش بینی سال مالی 95 را حسابرسی نشده، نسبت به اطلاعیه پیشین به شرح زیر اعلام کرد:

تولید شمش روی در پیش بینی جدید نسبت به پیش بینی قبلی تفاوتی ندارد.

مقدار فروش شمش روی در پیش بینی جدید نسبت به پیش بینی قبلی تفاوتی نشان نمی دهد.

مبلغ فروش شمش روی در پیش بینی جدید نسبت به آخرین پیش بینی داده شده مبلغ 70 میلیارد و 472 میلیون ریال (12 درصد) افزایش دارد که ناشی از افزایش نرخ فروش است.

بهای تمام شده در پیش بینی جدید نسبت به آخرین پیش بینی (قبلی) مبلغ 26 میلیارد و 144 میلیون ریال (5 درصد) افزایش نشان می دهد که عمدتاً ناشی از افزایش در هزینه ها است.

هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی در پیش بینی جدید نسبت به پیش بینی قبلی افزایش نداشته است.

هزینه های مالی در پیش بینی جدید نسبت به پیش بینی قبلی تفاوتی ندارد.

درآمد حاصل از سرمایه گذاریها در پیش بینی جدید نسبت به پیش بینی قبلی تفاوتی نداشته است.

خالص درآمد (هزینه) های متفرقه در پیش بینی جدید نسبت به پیش بینی قبلی مبلغ 123 میلیون ریال افزایش نشان می دهد.

"فرآور" اولین پیش بینی خود را بر مبنای lme=1600 دلار و دومین پیش بینی را بر اساس سه ماهه واقعی بر مبنای lme=1800 دلار و سومین پیش بینی خود را براساس شش ماهه واقعی بر مبنای 1900=lme دلار و پیش بینی جدید را که براساس آخرین اطلاعات بوده بر مبنای lme=2400 دلار اعلام کرده است.

عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 منجر به زیان شده، بر این اساس سود توزیعی در مجمع عمومی عادی سالانه مصوب نشده است.

همچنین این شرکت دلایل تغییر اطلاعات واقعی دوره منتهی به 31 شهریور ماه 95 (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی را نیز به شرح زیر اعلام کرد:

تولید شمش روی در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 401 تن (12درصد) افزایش داشته است.

مقدار فروش شمش روی در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 766تن (27درصد) افزایش داشته است.

مبلغ فروش شمش روی در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت سال گذشته مبلغ 86 میلیارد و 737 میلیون ریال افزایش داشته که ناشی از افزایش 27 درصد مقدار فروش و افزایش 16درصدی نرخ فروش بوده است.

بهای تمام شده در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مبلغ دو میلیارد و 759 میلیون ریال (یک درصد) افزایش نشان می دهد که عمدتاً ناشی از افزایش در نرخ مواد اولیه مصرفی و دستمزدها است.

هزینه های فروش، اداری و عمومی در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 765 میلیون ریال (14 درصد) افزایش داشته که ناشی از افزایش هزینه های حقوق و دستمزد و هزینه های صادرات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

هزینه های مالی در 6 ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به مبلغ سه میلیارد و 276 میلیون ریال (50درصد) کاهش دارد که ناشی از کاهش در میزان تسهیلات دریافتی بوده است.

درآمد سرمایه گذاریها در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ملبغ 7 میلیارد و 265 میلیون ریال افزایش داشته که ناشی از افزایش 935 میلیون ریال بابت سود سپرده های بانکی، کاهش 3 میلیارد و 182 میلیون ریال بابت سود حاصل از سرمایه گذاریها در سایر شرکتها و افزایش مبلغ 9 میلیارد و 512 میلیون ریال ناشی از تعدیل کاهش ارزش سرمایه گذاریها بوده است.

سایر درآمد (هزینه) های غیرعملیاتی در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 10 میلیارد و 526 میلیون ریال کاهش دارد که عمدتاً ناشی از آلاینده شدن شرکت از نظر زیست محیطی در 3 ماهه دوم و منظور کردن ذخیره های لازم و مربوط در حسابها بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا