گزارش روز؛

قدرت نمایی گروه پتروشیمی

قدرت نمایی گروه پتروشیمی

در پایان معاملات امروز، شاخص کل متاثر از معاملات مثبت گروه پتروشیمی بخصوص معاملات دوطرفه و بلوکی نمادهای پارسان، شپدیس و فارس با رشد حدود 392 واحدی به ارتفاع 80 هزار و 18 واحدی رسید.

 

در جریان داد و ستدهای امروز سه شنبه 9 آذرماه، در گروه خودرویی که اکثرا کم حجم و منفی دنبال شدند، صف خرید و معاملات مثبت نمادهای خزر، خفناور و حق تقدم آن چشم نوازی می کرد. همچنین در شروع بازار نماد زامیاد با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد. با گذشت زمان معاملات و بخصوص اواخر بازار افزایش فشار فروش ها در گروه خودرویی مشاهده شد به طوری که نمادهای خگستر و خموتور صف فروش شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در جریان معاملات امروز، نماد آسیا در گروه بیمه ای در حالی به صف فروش رسید که سایر هم گروهی ها نیز معاملاتی منفی داشتند و تنها نمادهای کوثر و اتکای مثبت به کار خود پایان دادند. در گروه سرمایه گذاری که معاملاتی متعادل و منفی داشتند نماد وساپا دومین روز معاملات بلوکی و پرحجم را تجربه کرد، اما همانند اکثر هم گروهی ها با معاملات متعادل و منفی به کار خود پایان داد. در گروه مذکور تنها نمادهای پردیس، وخارزم و اعتلا معاملاتی متعادل و مثبت داشتند.

در گروه های فلزی و معدنی و در همان شروع بازار صف های خرید اکثر نمادهای گروه روی عرضه شد اما با تشکیل صف خرید مجدد نمادهای فرآور، کاما و فاسمین موج جدید تقاضای آنها را نظاره گر بودم و در نهایت دادوستدهای متعادل و مثبت سایر نمادهای گروه های مذکور را درپی داشت.  همچنین نماد شرکت آلومراد نیز به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات به جمع نمادهای متوقف پیوست.

گروه شیمیایی از معدود گروه های مثبت بازار امروز بود در این میان نمادهای شلعاب، شخارک، پارسان، شپدیس، خراسان، کرمانشا، شیراز و شفن از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید را تجربه کردند. در اواخر بازار و با انجام معامله دوطرفه و بلوکی در درصدهای کامل مثبت نماد فارس، شاهد جهش حدود 230 واحدی شاخص کل بودیم که با توجه به ادامه توقف نمادها و عدم بازگشایی آنها که موجب کاهش نقدشوندگی بازار شده جای تامل داشت.

به جز نمادهای تپمپی، لابسا، لسرما، فاما، فجام و لخزر که مثبت بودند مابقی نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند و نمادهای شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل با اهمیت پیش بینی سود، متوقف شدند.

وتوس، ثرود، وآذر، ثامان، ثپردیس، ثشرق نمادهای مثبت گروه ساختمانی بودند و سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. اما گروه سیمانی در ادامه صعود خود، اکثرا مثبت و همراه صف خرید شدند در این بین حجم دادوستدهای نماد سشرق همچنان قابل توجه بود. سرمایه گذاری خوارزمی نیز بلوک ۱۴.۷ درصد سهام سیمان خزر را عرضه کرد و با انجام معامله از ترکیب سهامداری این شرکت خارج شد.

در گروه غذایی نمادهای غسالم، غمینو و غپینو با صف خرید دنبال شدند و در شروع بازار نماد گروه تولیدی مهرام به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شد و در پایان معاملات نماد شرکت نفت سپاهان جهت برگزاری مجمع فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره و شرکت سیمان سپاهان جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا