یک مقام بانک مرکزی در گفت‌وگو با بلومبرگ:

بانک آلمانی بزرگترین وام بعد از برجام را به ایران می دهد/ 1.2 میلیارد دلار

بانک آلمانی بزرگترین وام بعد از برجام را به ایران می دهد/ 1.2 میلیارد دلار

یک مقام بانک مرکزی ایران از موافقت دولت آلمان با وام 1.2 میلیارد دلاری به ایران برای توسعه خطوط ریلی خبر داد که بزرگترین خط اعتباری به ایران بعد از برجام است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، یکی از مقامات بانک مرکزی ایران از موافقت دولت آلمان با ارائه وام 1.3میلیارد دلاری یک موسسه مالی دولتی این کشور به ایران برای توسعه خطوط ریلی کشور خبر داد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: این وام از سوی موسسه تامین مالی KFW آیپکس آلمان برای توسعه خط ریلی تهران به مشهد ارائه خواهد شد. قرار است بانک‌های آلمانی همچنین تامین مالی ساخت برخی نیروگاه‌ها را نیز در ایران به عهده بگیرند.

به گفته این مقام بانک مرکزی، بسیاری از بانک‌های بزرگ اروپا به دلیل نگرانی از نقض برخی تحریم‌های باقی‌مانده آمریکا، فاصله خود را از ایران حفظ کردند.

موسسه KFW اعلام کرده است: به دلیل محرمانه بودن این مساله نمی‌تواند پرداخت وام، خطوط اعتباری و هرگونه مبادله مشابه به ایران را تایید کرده و همچنین نمی‌تواند درباره مذاکرات توضیحی ارائه کند.

میشل توکاس دبیر اتاق بازرگانی ایران - آلمان ، در مصاحبه ایی در لندن اعلام کرد: توافقات برای ارائه وام به ایران انجام شده و در حال نهایی شدن است. این بزرگترین خط اعتباری خواهد بود که ایران توانسته با لغو تحریم‌ها از منابع خارجی دریافت کند.

وی تاکید کرد: عدم ورود بانک‌های بزرگ به همکاری با ایران کم کاری وزارت اقتصاد آلمان است. شرکت زیمنس آلمان چندین توافق توسعه خطوط ریلی را با ایران به امضا رسانده که از جمله آ‌نها برقی کردن خط ریلی تهران - مشهد است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا