معاون اقتصادی استاندار مرکزی:

۳۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات رونق صنعت در استان مرکزی پرداخت شد

۳۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات رونق صنعت در استان مرکزی پرداخت شد

اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۵۰میلیارد تومان تسهیلات رونق به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در استان مرکزی پرداخت شده است.

ظفر افشون روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: مهمترین اقدام در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از ابتدای سال جاری، بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و اعطای تسهیلات رونق به این واحدها بوده که تاکنون ۳۵۰میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی اعطا شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی افزود: موضوع و محور اصلی مورد بررسی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، رفع مشکل و یا کاهش دغدغه های واحدهای صنعتی و بنگاه های اقتصادی است.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گذاری شده، ما نیز تلاش داریم حتی الامکان شرایطی را ایجاد کنیم که از تعطیلی واحدهای صنعتی جلوگیری شود و مشکلات این واحدها کاهش یابد تا به رونق مجدد برسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی بیان کرد: در جلسات کارگروه سعی بر آن داریم که فضای همکاری میان دستگاه های خدماتی مثل آب، برق و گاز و همچنین تامین اجتماعی و بانک ها و واحدهای صنعتی بدهکار به این دستگاه ها ایجاد کنیم.

افشون خاطرنشان ساخت: واحدهای صنعتی نیمه فعال و مشکل دار استان از شرایط موجود که در رابطه با بدهی های آنها مهلت داده می شود، باید بهره گرفته و در مسیر رونق گام بردارند تا بتوانند حیات مجدد یافته و ظرفیت های تولید خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به موضوع جلسه روز جاری کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی گفت: در جلسه روز جاری مشکلات شش واحد صنعتی استان بررسی شد و از بانک های مرتبط با این واحدها و دستگاه های خدمات رسان درخواست شد بابت بدهی های این شش واحد صنعتی مساعدت و استمهال انجام دهند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا