با هدف بررسی مشکلات صنعتگران برای ورود به بورس

اتاق بازرگانی ایران و بورس‌کالا تفاهمنامه همکاری امضا کردند

اتاق بازرگانی ایران و بورس‌کالا تفاهمنامه همکاری امضا کردند

تهران- ایرنا- تفاهمنامه همکاری کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و بورس کالای ایران با هدف بهبود چرخه صنعت کشور، ساماندهی عرضه و تقاضا، شفافیت قیمتی و حذف واسطه های اضافی در فرآیند توزیع امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، در این تفاهمنامه دو طرف موافقت کردند برای تعامل بهتر کمیته‌ای مشترک متشکل از نماینده بورس با معرفی مدیرعامل بورس کالا و نایب رییس، مشاور و دبیر کمیسیون صنایع اتاق ایران با معرفی رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران تشکیل شود که ماموریت آن، شناسایی و بررسی مشکلات احتمالی صنعتگران کشور برای ورود به بورس و رایزنی برای برطرف کردن مشکلات است.
دبیرخانه این کمیته در محل دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اتاق مستقر و دبیر آن به انتخاب بیشتر اعضا در نخستین جلسه کمیته تعیین می شود. ترتیب تشکیل نشست ها و شیوه اداره آنها به تصویب کمیته مشترک می رسد.
مدت اجرای این تفاهمنامه از امروز تا پایان آبان سال آینده است و پس از انقضای این مدت، برای دوره‌های دو ساله با تایید دو طرف تمدید می شود.
بورس به عنوان یک نهاد فرابخشی، با تلاش برای ایجاد بازار شفاف و تسهیل معاملات و کشف نرخ کالاهای اساسی و مواد اولیه واسطه‌ای بر اساس عرضه و تقاضا، سعی دارد ابزارهای تامین مالی و مدیریت ریسک را در اختیار فعالان بازار قرار دهد.
کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز به عنوان یک نهاد خصوصی، سخنگوی بخش صنعت کشور به شمار می رود و با استفاده از نظر خبرگان این بخش به آسیب‌شناسی، ارایه راهکار و رایزنی با نهادهای حاکمیتی برای بهبود وضعیت صنعت کشور اقدام می‌کند.
یکی از اصلی‌ترین اقدام های مورد نیاز، جلوگیری از واسطه‌گری‌های مختل کننده شفافیت عرضه و تقاضا و توسعه بورس به عنوان مرجع اصلی نظام عرضه و تقاضای محصولات تولیدی است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا