ورود ساعت تقلبی از کانال رسمی

ورود ساعت تقلبی از کانال رسمی

تهران- ایرنا- نایب رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت تهران، ورود ساعت های تقلبی از مسیر واردات رسمی را یکی مشکلات این صنف ذکر کرد و گفت: نسبت ساعت های اصل به ساعت های تقلبی در بازار ایران یک به صد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علیرضا خانلو امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ایرنا در مورد عرضه ساعت های تقلبی در بازار داخلی، گفت: این مساله بزرگترین مشکل صنف فروشندگان و سازندگان ساعت است که از طرفی برندهای بزرگ ساعت را به مخاطره انداخته و از طرف دیگر حق مردم و مصرف کنندگان تضییع شده است.
وی ادامه داد: با توجه به تعرفه گمرکی چهار درصدی واردات ساعت، همه ی ساعت های موجود در بازار که نسبت اصل به تقلبی آن یک به صد است، به صورت رسمی وارد کشور شده است.
نایب رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت تهران با انتقاد از ارایه مجوز واردات رسمی به ساعت های تقلبی و با اشاره به اینکه برای ثبت سفارش و واردات هر کالای خارجی، نام برند و مشخصات کالا ذکر می شود، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نباید اجازه ثبت سفارش ساعت قاچاق را بدهد و گمرک نیز باید از ورود رسمی این کالاها جلوگیری کند.
خانلو ادامه داد: ساعت های قاچاق به طور کامل در کشور چین تولید می شود و 90 درصد آنها از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور می شود.
وی در مورد تولید ساعت در داخل گفت: هم اکنون در بخش ساعت مچی تولید داخل نداریم، اما در بخش ساعت دیواری چند تولیدکننده در کشور وجود دارد که آنها نیز موتور ساعت دیواری را از خارج وارد و تقریبا ساعت دیواری را مونتاژ می کنند.

** گران ترین ساعت مچی با قیمت 930 میلیون تومان فروخته شد
وی در پاسخ به پرسشی در مورد گران قیمت ترین ساعت هایی که در کشور عرضه شده است، گفت: سه سال پیش یک ساعت با برند سوییسی «پاتِک فیلیپ» (Patek Philippe) سفارش داده شد و با قیمت 930 میلیون تومان معامله شد.
نایب رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت تهران افزود: در ساخت این ساعت از طلا و برلیان استفاده شده است.
نایب رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت تهران افزود: هم اکنون ساعت هایی با برند معروف رولکس با قیمت های حدود 250 میلیون تومان در بازار عرضه می شود.

** اتحادیه ساعت مشمول همگن سازی نیست
خانلو در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره طرح « همگن سازی اتحادیه ها » گفت: اتحادیه هایی که کارهای فنی انجام می دهند نمی توانند با اتحادیه های دیگر کار کنند؛ به طور مثال ما اکنون دوره های آموزش و تعمیرات برگزار می کنیم و به زودی تعمیرات ساعت را در واحدی دانشگاهی تدریس خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت مشمول طرح همگن سازی نمی شود،‌ افزود: ما نمی توانیم با اتحادیه دیگری کار کنیم و در صورت ادغام، آنها باید به عنوان زیرمجموعه ما به فعالیت خود ادامه دهند.
به گفته وی، هم اکنون 800 واحد صنفی رسمی (مجوز دار) و حدود 300 واحد غیررسمی در زمینه فروش و ساخت ساعت در تهران (منهای شهر ری و شمیرانات) فعالیت می کنند که 100 واحد غیررسمی در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز هستند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا