تسنیم خبر می‌دهد

500 روستای بالای 10 خانوار کشور برق ندارند

500 روستای بالای 10 خانوار کشور برق ندارند

در حال حاضر 500 روستای بالای 10 خانوار در نقاط مختلف کشور هستند که هنوز هیچ گونه دسترسی به شبکه سراسری برق کشور ندارند و حتی از مولدهای پراکنده یا سلول های خورشیدی نیز برای تأمین برق آنها استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در طول 37 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، همواره تلاش شده در دولت های مختلف توجه ویژه ای به زیرساختهای روستاهایی کشور شود. اگرچه در برخی موارد این توجه کافی نبوده اما در برخی بخش ها از جمله برق موفقیت های گسترده ای رقم خورده است.

در پایان سال 93 تعداد روستاهای برقدار 13.5 برابر، تعداد مشترکان خانگی برقدار 8.8 برابر، طول خطوط فشار متوسط روستایی 26.4 برابر، طول خطوط فشار ضعیف روستایی 8.4 برابر، ظرفیت شبکه های توزیع 15.9 برابر و تعداد ترانسفورماتورهای توزیع 15.2 برابر سال 1357 بوده است.

در حال حاضر بیش از 99 درصد از جمعیت روستایی کشور از نعمت برق برخوردارند و تمام روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه سراسری برق کشور متصل هستند. با برقدار شدن روستاهایی با بیش از 20 خانوار ساکن، توجه به برقدار شدن روستاهای زیر 20 خانوار آغاز شد و در طی سالهای اخیر موفقیت هایی نیز در این زمینه بدست آمده است.

در طی سال گذشته 473 روستا با جمعیت زیر 20 خانوار که تعداد 7221 خانوار را شامل می شدند از نعمت برق برخوردار شدند. با این وجود، در حال حاضر 500 روستای بالای 10 خانوار در نقاط مختلف کشور هستند که هنوز هیچ گونه دسترسی به شبکه سراسری برق کشور ندارند و حتی از مولدهای پراکنده یا سلول های خورشیدی نیز برای تأمین برق آنها استفاده نشده است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا