در گزارش حسابرسی شده سال مالی ۹۴:

بزرگترین بانک بورس علنا" به گل نشست/ زیان ۳۴ تومانی به جای سود ۱۴.۵ تومانی

بزرگترین بانک بورس علنا

بانک صادرات بزرگترین بانک بورس، در گزارش حسابرسی شده سال مالی ۹۴ علنا" به گل نشست و بجای سود ۱۴.۵ تومانی هرسهم درگزارش حسابرسی نشده، به زیان ۳۴ تومانی معادل ۳.۳ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک صادرات ایران که با سرمایه بیش از 5.78 هزار میلیارد تومانی بزرگترین بانک حاضر در بورس بشمار می رود، امروز اقدام به انتشار گزارش عملکرد سال مالی اسفند 94 به صورت حسابرسی شده کرد.

براساس این گزارش، "وبصادر" که مانند دو بانک ملت و تجارت از اواخر تیر تاکنون با توقف نماد مواجه بوده اما بر خلاف این دو بانک مشمول اصل 44 هنوز مجمع سالانه نوبت دوم را برگزار نکرده، در گزارش حسابرسی شده که اول تیر ارایه کرده بود ، برای هر سهم 14.5 تومان سود محقق کرده بود اما در گزارش حسابرسی شده ، نه تنها این سود حذف شده بلکه برای هر سهم 34 تومان محقق شده که معادل 3.3 هزار میلیارد تومان است.

این زیان سنگین ناشی از تکلیف بانک مرکزی مبنی بر تاکید به کنار گذاشتن حدود 3.7 هزار میلیارد تومان ذخیره برای سال مالی 94 است.

با این اوصاف باید منتظر اعلام زمان مجمع سالانه و تصمیم سهامداران در مورد این تغییر 180 درجه ایی و به گل نشستن بانک صادرات در آینده بود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا