در بازار امروز ثبت شد؛

رشد دسته جمعی 6 شاخص منتخب بورسی

رشد دسته جمعی 6 شاخص منتخب بورسی

در داد و ستدهای روز سه‌شنبه گروه سرمایه‌گذاری‌ها، محصولات فلزی و خودرو در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

در داد و ستدهای امروز، سهامداران بیش از 644 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 798 میلیارد ریال در 61 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، امروز حق تقدم سیمان شرق با معامله 57 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و صندوق با درآمد ثابت کیان به معامله به ارزش 143 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

همچنین امروز همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار دوم مثبت بودند. به این ترتیب شاخص کل با رشدی 74 واحدی به عدد 79هزار و 393 رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی 160 واحد بالا رفت که شاخص بازار دوم 450 واحد افت را به ثبت رساند.

نمادهای پالایش نفت اصفهان، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، گل گهر، پالایش نفت تبریز و ملی صنایع مس ایران امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. این در حالی بود که نمادهای تاپیکو و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت ها متعلق به نمادهای سیمان ارومیه، سیمان بجنورد، پارس خزر، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، سیمان صوفیان، کویر تایر و کیمیدارو بود.

اما در سوی دیگر بازار نمادهای نیرو محرکه، مهرکام پارس، سرمایه گذاری آتیه دماوند، لوله و ماشین سازی ایران، پشم شیشه ایران، کارتن ایران و ریخته گری تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در پایان معاملات امروز سهامداران برای خرید سهام گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، پتروشیمی شیراز، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام پارس خزر، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و شیمی دارویی داروپخش بیشترین تقاضاها را ثبت کردند.

این در شرایطی بود که گروهی دیگر از سهامداران برای خروج از اوراق صکوک رایتل، اوراق گواهی سپرده رایان سایپا، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین عرضه‌ها و سنگین ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا