ایران و روسیه در امورگمرکی همکاری می کنند

ایران و روسیه در امورگمرکی همکاری می کنند

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه موافقتنامه بین ایران و روسیه در زمینه همکاری های متقابل اداری در امورگمرکی را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،‌ نمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی لایحه موافقتامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی را بررسی و با آن موافقت کردند.
براساس ماده واحده این لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت روسیه در زمینه همکاری و کمک متقابل اداری در امورگمرکی مشتمل بر یک مقدمه و 29 ماده به شرح پیوست اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.
در تبصره این ماده واحده آمده است: دراجرای ماده 19 این توافقنامه،‌ رعایت اصل 139 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.
دولت در مقدمه این لایحه در دلایل ارایه آن تاکید کرده است: با عنایت به اهمیت هماهنگی مناسبات گمرکی در فرآیند توسعه تجاری و تامین اهداف اقتصادی آن و ثمر بخش بودن استقرار یک بستر مناسب جهت گسترش تجارت سالم بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و به منظور ایجاد تسهیلات مناسب در روابط اقتصادی بین دو کشور و در راستای ارزیابی دقیق حقوق گمرکی، مالیات و سایر عوارض و هزینه ها در مورد کالاهای وارداتی و صادراتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح اقدامات مربوط به ممنوعیت، محدودیت و کنترل کالاهای یادشده،‌ این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا