رایزن بازرگانان ایرانی در ترکیه خبر داد

رشد 6برابری ورود سرمایه‌گذاران ترک‌ به ایران؛ 30 رایزن جدید اعزام می‌شوند

رشد 6برابری ورود سرمایه‌گذاران ترک‌ به ایران؛ 30 رایزن جدید اعزام می‌شوند

رایزن بازرگانان ایرانی در ترکیه از افزایش 6 برابری مراجعه ترک‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، زادبوم در دیدار استاندار اردبیل با رایزنان برخی از کشورها گفت: وزارت صنعت و معدن در نظر دارد در 30 کشور رایزن اعزام کند و در دوره جدید تعداد رایزنان از زیر 10 نفر به 27 نفر رسیده است.

وی مأموریت رایزنان رامتفاوت از بخش دیپلماسی دانست و گفت: در عین‌حال رایزنان با آموزش‌ها لازم در خصوص مسائل دیپلماسی کشورها نیز هماهنگی لازم را کسب می‌کنند.

رایزن بازرگانان ایرانی در کشور ترکیه به افزایش شش برابری مراجعه ترک‌ها برای آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت کشور اشاره و اضافه کرد: ما حتی حاضر به برگزاری همایش‌هایی در استان‌ها درصورتی‌که بیش از 10 شرکت علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن استان باشند، هستیم.

زادبوم به موافقت‌نامه ایران با ترکیه برای اخذ تخفیف 140قلم محصول کشاورزی افزود: از خود استان اردبیل انتظار می‌رود این محصولات را بررسی کرده و مواردی که توانمندی در صادرات دارد را شناسایی کند.

وی با اشاره به وضعیت صادرات ترکیه در سال 2014 ، افزود: صادرات ترکیه در این سال 157 میلیارد دلار و واردات 240 میلیارد دلار است که در مقایسه با امسال کاهش 10درصدی صادرات ترکیه را شاهد هستیم.

رایزن بازرگانان ایرانی در ترکیه از دلایل عمده این رکود را تحولات سیاسی در این کشور عنوان و اضافه کرد: با وجود روابط سیاسی ایران و ترکیه روابط اقتصادی مطلوب است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا