درگفت و گو با بورس پرس اعلام شد:

تحلیل یک کارگزار از نقش ترامپ در آینده بورس و پیش بینی گروه های مقبول بازار

تحلیل یک کارگزار از نقش ترامپ در آینده بورس و پیش بینی گروه های مقبول بازار

مدیرعامل یک کارگزاری با ارایه تحلیلی کوتاه از نقش ترامپ در آینده بورس ، گروه های مقبول بازار را پیش بینی کرد.

پویان دارابی مدیرعامل کارگزاری آتی ساز بازار در گفت گو با بورس پرس با اشاره به واکنش مثبت بازارهای جهانی به حضور ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، گفت: به نظر می رسد مهمترین مسأله مورد مناقشه وی قلمرو اقتصادی باشد. بنابراین تکان های مثبت بازارهای بین المللی قطعا سبب افزایش درآمد شرکت های بورسی در حوزه های مختلف از جمله فلزی و معدنی خواهند شد.

وی لفاظی های سیاسی نماینده حزب جمهوری خواهان آمریکا را مانع پیش بینی موضع او در خصوص مسأله برجام دانست و افزود: با این وجود بعید به نظر می رسد با مسأله تهدیدآمیزی در این مورد مواجه شویم.

این کارگزار اصلاح قیمت محصولات پالایشگاهی و افزایش قیمت نفت در سه ماه دوم سال جاری نسبت به سه ماهه اول را ناشی از امید به توافق اعضای اوپک و تک نرخی شدن ارز عنوان کرد و گفت: شالوده این موارد موجب جذابیت خرید از این گروه در میان فعالان بازار سهام شده است.

دارابی در یک نگاه مثبت و با تأکید بر کاهش بهای تمام شده تولید با استفاده از تکنولوژی روز دنیا که سبب کاهش ارزبری و خنثی سازی اثر تک نرخی شدن ارز می شود اظهار داشت: با این اتفاقات و به پشتوانه حمایت دولت از صنعت خودروسازی، شاهد تمایل خرید خودرو با متوسط قیمت توسط اکثریت جامعه خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که کدام صنایع ظرفیت رشد را دارند و آیا این احتمال وجود دارد که شاخص بورس تا پایان سال رشد 20 درصدی را تجربه کند یا خیر؟ به بورس پرس گفت: با توجه به رشد اقتصاد داخلی ، انتظار می رود کل صنایع روند رو به رشد همراه با شیبی ملایم داشته باشند اما بعید به نظر می رسد شاخص کل بورس تا پایان سال 20 درصد صعود کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا