در معاملات روز دوشنبه؛

فلزی ها در صدر تالار نشستند

فلزی ها در صدر تالار نشستند

در داد و ستدهای روز جاری گروه های محصولات فلزی، فلزات اساسی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

 

در معاملات روز دوشنبه سهامداران بیش از 431 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند؛ که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 89 میلیارد ریال بود و در 46 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در روز جاری همه شاخص های بورسی صعودی بودند. شاخص کل 40 واحد بالا رفت و به عدد 79 هزار و 319 واحد رسید. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 38 و 29 واحد رشد کردند.

نمادهای گل گهر، ملی مس، گروه صنعتی بارز و فولاد مبارکه امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند؛ این در حالی بود که نمادهای پتروشیمی جم، ایران خودرو و حفاری شمال با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص، مانع رشد این متغیر شدند.

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان صوفیان، پتروشیمی فارابی، تولیدی مهرام، پارس خزر، قند پیرانشهر، سیمان بجنورد و فرآوری مواد معدنی بود.

در مقابل نمادهای سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان، کارتن ایران، سیمان سپاهان، گروه صنعتی بوتان، کاشی و سرامیک سینا، سیمان خوزستان و محورسازان ایران خودرو شاهد بیشترین کاهش قیمت ها بودند.

در پایان معاملات امروز سهامداران برای تصاحب سهام شرکت های گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام پارس خزر، شیمی دارویی داروپخش، سیمان صوفیان، اوراق مشارکت کارکنان نفت و سهام فرآورده های نسوز آذر بیشترین تقاضای خرید و طولانی ترین صف ها را تشکیل دادند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، سهام سرمایه گذاری آتیه دماوند، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و سهام سیمان آرتا اردبیل سنگین ترین عرضه ها و صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری سایپا با معامله 35 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و صنایع آذرآب با معامله 122 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا