آنگلا مرکل:

تجارت آزاد اتحادیه اروپا و آمریکا دیگر امکان پذیر نخواهد بود

تجارت آزاد اتحادیه اروپا و آمریکا دیگر امکان پذیر نخواهد بود

آنگلا مرکل گفت: با روی کار آمدن دونالد ترامپ، توافق جدید تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و آمریکا دیگر امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، آنگلا مرکل اعلام کرد: توافق جدید تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا با آمریکا یعنی همان تجارت فرااقیانوسی و همکاری سرمایه گذاری اروپا-آمریکا با روی کار آمدن دونالد ترامپ دیگر امکان پذیر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: ترامپ مخالف تجارت آزاد میان آمریکا و اتحادیه اروپا است اما  اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مناطق تجاری در جهان محسوب می شوند و آلمان همواره به این توافق تجاری با آمریکا متعهده بوده است.

ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا بر این باور است توافقات تجاری بین المللی موجب از بین رفتن فرصت های شغلی در داخل خاک این کشور شده و به رقابتی شدن فضای کسب و کار در آمریکا آسیب جدی وارد می کند.

وی پیش از این در مناظرات انتخاباتی، این توافقات را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده بود در صورت پیروز شدن در انتخابات، آنها را کنار خواهد گذاشت.

بنا بر این گزارش، مذاکرات توافق تجارت فرااقیانوسی و همکاری اتحادیه اروپا و آمریکا در حوزه سرمایه‌گذاری سه سال پیش آغاز شد و به گفته کارشناسان اقتصادی، این توافق می‌تواند با در برگرفتن ۸۵۰ میلیون مصرف کننده به عنوان بزرگ‌ترین بازار تجارت جهان شناخته شود.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا