عسکری در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

بهره‌برداری از پروژه انتقال آب خلیج فارس تا ۲.۵ سال آینده

بهره‌برداری از پروژه انتقال آب خلیج فارس تا ۲.۵ سال آینده

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید گفت: پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران جهت استفاده بخش های صنعت و معدن طی 2 تا 2.5 سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه اخیرا یکی از بزرگترین پروژه‌های گندله سازی ایران در گل گهر به بهره‌برداری رسید، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه یک گام دیگر به ایجاد تعادل در زنجیره تولید فولاد کشور نزدیک شدیم. امیدواریم به زودی ظرفیت تولید فولاد کشور به حدی برسد که علاوه بر تامین نیاز داخل حجم گسترده‌ای صادرات فولاد نیز داشته باشیم.

او درباره آخرین وضعیت پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان و یزد توضیح داد: این پروژه تاکنون در بخش‌های مختلف جمعا 30 تا 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. شاکله اجزای این طرح بزرگ به مناقصه رفته است. آخرین بخش از مناقصه نیز چندی پیش انجام شد. با اجرای بخش‌های مختلف پروژه انتظار داریم کل پروژه طی 2 تا 2.5 سال آینده به بهره‌برداری برسد. این پروژه علاوه بر تامین آب موردنیاز واحدهای صنعتی و معدنی فلات مرکزی نقش مهمی نیز در تزریق منابع جدید به سفره‌های زیرزمینی این منطقه خواهد داشت.

عسکری درباره آخرین وضعیت چادرملو و گل گهر به عنوان واحدهایی که سرمایه‌گذاری امید سهام قابل توجهی از آنها را در اختیار دارد، توضیح داد: مشکلات مربوط به حق انتفاع در قوانین بودجه سال جاری و سال قبل حل شده است. سال‌های قبل فشار مضاعفی در این زمینه وجود داشت و نرخ‌ها غیرمتعارف بود که الان مشکل در این زمینه حل شده است. در عین حال انتظار داریم تا دولت از پروژه‌های بزرگی مانند انتقال آب خلیج فارس حمایت کند و در زمینه اعطای امتیازات، مجوزهای قانونی و بحث های محیط زیستی همراهی لازم را با ما داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید درباره وضعیت مالیات شرکت‌ها در سال جاری نیز عنوان کرد: خوشبختانه در سال جاری در اصلاح قانون مالیات‌ها بندی آمده است که برای شرکت‌ها راهگشا خواهد بود. طبق این بند هر سرمایه‌گذاری که شرکت‌ها در زمینه توسعه داشته باشند، هزینه‌های سرمایه‌گذاری آنها به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی و اعتبار مالیاتی قابل پذیرش است.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا