کرباسیان: مهمترین مشکل طرح تیتانیوم، فناوری بود

کرباسیان: مهمترین مشکل طرح تیتانیوم، فناوری بود

دنیای معدن - رئیس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه راه اندازی واحد نیمه صنعتی تولید پیگمنت گفت: مهمترین مشکل طرح تیتانیوم کهنوج، فناوری آن بود.

مهدی کرباسیان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، تصریح کرد: در دولت گذشته، این طرح 2 بار به مناقصه رفته بود اما موضوع فناوری و تامین منابع مالی آن، سبب راکد ماندن طرح شد.

وی ادامه داد: برای در اختیار گرفتن فناوری تولید پیگمنت، سال 93 مشاور بین المللی از کشور استرالیا انتخاب شد و این امر مقدمه شرایط احداث واحد نیمه صنعتی تولید پیگمنت را فراهم آورد.


کرباسیان افزود: در بخش اجرا نیز توانستیم با همکاری یک شرک ارمنستانی، فناوری جدید را برای تولید پیگمنت ایجاد کنیم که در دنیا منحصر به فرد است.


وی این اقدام را نمادی از اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: تبدیل خاک معدن تیتانیوم پیگمنت، سبب فرآوری و ارزش افزوده بالای مواد معدنی می شود.


رئیس هیات عامل ایمیدرو یاد آور شد: همه این اقدامات در دوره برجام صورت گرفت و اکنون زمینه ایجاد تولید صنعتی پیگمنت در کشور فراهم شده است.


وی در عین حال معدن تیتانیوم کهنوج با ذخیره 400 میلیون تنی را منحصر به فرد خواند و گفت: کمتر کشوری همچون ایران می تواند با استفاده از ماده معدنی به تولید تیتانیوم بپردازد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا