معاون وزیر صنعت،: تجار غافلگیر نشوند، محدودیت برای صادرات مواد خام معدنی اعمال می شود

معاون وزیر صنعت،: تجار غافلگیر نشوند، محدودیت برای صادرات مواد خام معدنی اعمال می شود

دنیای معدن -معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: دوستان معدنکار و تجار غافلگیر نشوند، برای صادرات مواد خام معدنی 100 درصد موانع ایجاد خواهیم کرد و در عین حال صادرات مواد معدنی فرآوری شده، مشمول معافیت مالیاتی است.

جعفر سرقینی ظهر امروز(یکشنبه) در چهارمین کنگره بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران و ششمین کنفرانس مهندسی معدن در سالن خلیج فارس، محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: براساس قانون، صادرات مواد خام مشمول معافیت مالیاتی نیست و در شورای اقتصاد مصادیق این امر مشخص شده است.
وی اضافه کرد: محدودیت برای صادرات مواد خام معدنی در واقع خواست مقام های ارشد کشور است و این امر در چارچوب اقتصاد مقاومتی نیز مشخص شده، بنابراین باید به این خواست توجه لازم شود.
** نبود اطلاعات پایه زمین شناسی
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در تشریح مشکلات بخش معدن وصنایع معدنی اظهار داشت: بدلیل نبود اطلاعات پایه زمین شناسی که برپایه اکتشاف بدست می آید، بخش معدن با مشکل روبروست؛ با این حال گام هایی نیز برداشته ایم اما تا وضع ایده آل فاصله زیادی وجود دارد.
وی خطاب به میهمانان خارجی این کنگره، به استقبال ایران از همکاری فعالان این بخش اشاره کرد و گفت: می توان در قالب های مختلف در این زمینه فعالیت کرد.
سرقینی افزود: سرمایه گذار در بحث اکتشاف انتظار ریسک را نیز دارد، اما با تهیه اطلاعات پایه می توان میزان ریسک را کاهش داد.
** ارتقای ژئو فیزیک هوایی به 370 هزار کیلومتر خطی
معاون امور معادن وصنایع معدنی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، تا پایان امسال میزان ژئوفیزیک هوایی به 370 هزار کیلومتر خطی می رسد و این درحالی است که تا پیش از سال 1392 ( پیش از شروع به کار دولت یازدهم ) در مجموع 150 هزار کیلومتر خطی عملیات ژئو فیزیک هوایی صورت گرفت.
وی خاطرنشان ساخت: پیش بینی شده تا پایان برنامه ششم توسعه کشور میزان ژئوفیزیک هوایی به یک میلیون کیلومتر خطی برسد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا