با استقبال سرمایه گذاران انجام شد؛

پذیره نویسی بزرگترین صکوک بخش خصوصی در بازار سرمایه

پذیره نویسی بزرگترین صکوک بخش خصوصی در بازار سرمایه

پذیره نویسی اوراق مرابحه شرکت ایرانی اتومبیل سایپا در نمادهای "صایپا908" و "صایپا998" پس از درج در فهرست نرخ های بازار اوراق بدهی، با استقبال سرمایه گذاران معامله شد.

 

مراسم آغاز انتشار اوراق مرابحه شرکت سایپا با حضور مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، پذیره نویسی اوراق مرابحه شرکت ایرانی اتومبیل سایپا در نمادهای "صایپا908" و "صایپا998" با هدف خرید مواد و قطعات مورد نیاز در تولید محصولات شرکت سایپا پس از درج در فهرست نرخ های بازار اوراق بدهی، با استقبال سرمایه گذاران معامله شد.

5 میلیون ورقه از اوراق مرابحه شرکت ایرانی اتومبیل سایپا، به ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال، به ارزش کل 5 هزار میلیارد ریال معامله شد.

این اوراق با سررسید 4 ساله، نرخ سود 18 درصد به صورت روز شمار بوده و سود آن هر سه ماه یکبار پرداخت می شود.

اوراق مرابحه تأمین مالی شیوه ای برای تامین نقدینگی بنگاه های اقتصادی بر پایه عقد اسلامی مرابحه است؛ در این شیوه، شرکت مورد نظر برای تأمین مالی خود، اقدام به انتخاب یا تأسیس مؤسسه مالی به منظور خاص با عنوان واسط می کند؛ واسط با انتشار اوراق مرابحه از طریق شرکت تأمین سرمایه، وجوه سرمایه گذاران مالی (مردم) را جمع آوری کرده و به وکالت از طرف آنان کالای مورد نیاز بانی را از تولیدکننده (فروشنده) به صورت نقد خریداری و به صورت بیع مرابحه ی نسیه به قیمت بالاتر به بانی می فروشد.

همچنین بانی متعهد می شود که در سررسید مشخص، قیمت نسیه کالا را از طریق شرکت تأمین سرمایه به دارندگان اوراق برساند. دارندگان اوراق می توانند تا سررسید منتظر بمانند و از سود مرابحه استفاده کنند و یا قبل از سررسید اوراق خود را در بازار ثانوی به فروش برسانند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا