از سوی انتشارات ترمه؛

کتاب "مدل‌های نوین ارزش‌گذاری پروژه" منتشر شد

کتاب

کتاب "مدل‌های نوین ارزش‌گذاری پروژه، با تأکید بر اختیارات واقعی"، به همت واحد مهندسی مالی و مدیریت ریسک تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، در 9 فصل از سوی انتشارات ترمه منتشر شد.


مدل‌های نوین ارزش ‌گذاری پروژه با مروری بر روش
های مرسوم ارزش گذاری پروژه ها به بررسی این روش ها و چالشهای موجود می پردازد و سپس با ارائه مدلی 6 مرحلهای، به تفصیل مدل ارزشگذاری را بر مبنای اختیارات واقعی به همراه چندین مطالعه موردی (Casestudy) بیان می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدل‌ های نوین ارزش‌ گذاری پروژه درصدد است با استفاده از تکنیک ‌های نوین ارزشگذاری بر مبنای اختیارات واقعی(Real Option) نگاه جدیدی را به مدیران و کارشناسان ارزیابی شرکت‌ها و پروژه‌ها بدهد تا بتوانند اختیارات مدیریتی را در تحلیل و بررسی دقیق‌تر شرکت‌ها و پروژه‌ها در نظر بگیرند.

در پیشگفتار این کتاب به قلم علی تیموری شندی، مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان آمده است: "در فضای پرتلاطم امروز نیاز به استفاده از مدل‌های نوین ارزشگذاری که بتواند در ارزشگذاری پروژه­های متعارف و همچنین پروژه­های خطرپذیر (VC) کاربرد داشته باشد به شدت احساس می­شود.

تامین سرمایه لوتوس پارسیان با توجه به حیطه فعالیت خود در راستای ارزیابی بهتر پروژه­های سرمایه­گذاری و همچنین تعمیق استانداردهای ارزشگذاری در بازار سرمایه، اقدام به ترجمه کتاب حاضر در واحد مهندسی مالی و مدیریت ریسک کرده است. هدف از ارائه این کتاب ارائه تکنیک‌ها و مدل‌های جدید ارزشگذاری سهام و ارزیابی پروژه­ها، ارتقاء سطح دانش فنی و مدل‌های سنتی ارزشگذاری است تا مدیران و کارشناسان بنگاه‌های اقتصادی و بازار سرمایه بتوانند ارزیابی دقیقی از پروژه­های اقتصادی متعارف و خطرپذیر داشته باشند.

همچنین با توجه به استقبال از فعالیت‌های سرمایه­گذاری دانش­بنیان در کشور و لزوم پیاده‌سازی مناسب اکوسیستم این بخش از فعالیت‌ها، توسعه مدل‌های مناسب ارزیابی و ارزشگذاری شرکت‌های دانش­بنیان نقش بسیار مهمی را ایفا می­کند. امید است ترجمه حاضر بتواند بخش عمده­ای از خلأهای موجود در بازار سرمایه کشور را پوشش داده و با بازخوردهای صاحب نظران و خوانندگان محترم بتوانیم منابع غنی و قابل اتکایی در پاسخ به نیازهای کاربردی حوزه­های جدید مالی ارائه دهیم."

 این کتاب در راستای ارزیابی بهتر پروژه­های سرمایه­گذاری و همچنین تعمیق استانداردهای ارزش­گذاری، ترجمه شده است و جهت استفاده مدیران، کارشناسان، دانشجویان و علاقه‌مندان به ارزیابی اقتصادی و ارزش‌گذاری پروژه­ها به کار می­رود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا