در رینگ بین‌الملل بورس انرژی رقم خورد؛

معامله 3 هزار تن گازمایع پالایش گاز فجر جم به مقصد افغانستان

معامله 3 هزار تن گازمایع پالایش گاز فجر جم به مقصد افغانستان

در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران 3 هزار تن گاز مایع پالایش گاز فجر جم به مقصد افغانستان عرضه شد که کل حجم عرضه شده مورد معامله قرار گرفت.

 

 در جریان معاملات روز سه شنبه بورس انرژی ایران (25 آبان ماه 95)، در بازار فیزیکی کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، متانول پتروشیمی فن‌آوران، متانول پتروشیمی شیراز، پنتان پلاس پتروشیمی پارس و حلال 410 پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی معامله شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات این روز گاز مایع پالایش گاز فجر جم به مقصد افغانستان در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 4 هزار و 29 تن به ارزشی قریب به 87 میلیارد ریال بود به طوریکه آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، متانول پتروشیمی شیراز و فن‌آوران به طور کامل در رینگ داخلی معامله شدند.

در این روز همچنین در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران 3 هزار تن گاز مایع پالایش گاز فجر جم به مقصد افغانستان عرضه شد که کل حجم عرضه شده مورد معامله قرار گرفت.

شایان ذکر است در این عرضه 5 هزار تن تقاضا به ثبت رسید که نهایتا خریداران کالای مذکور به رقابت پرداختند و متوسط قیمت معامله 20.36 پریمیوم دلاری و ارزش ریالی قریب به 48 میلیارد ریال به ثبت رسید.

در این روز همچنین بازار برق بورس انرژی ایران نیز، شاهد معامله 4 هزار و 829 قرارداد معادل 71 هزارو 48 مگاوات ساعت به ارزشی بیش از 25 میلیارد و 238 میلیون ریال بود.

لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه  25 آذر 95 گشایش یافتند و در پایان جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه29 آبان 95 و نمادهای بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 29 آبان 95 در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

در مجموع ارزش کل معاملات روز سه شنبه بورس انرژی ایران به 112 میلیارد و 366 میلیون ریال بالغ شد.

شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (چهارشنبه 26 آبان ماه 95)، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای برش سنگین پتروشیمی شازند، حلال 402، نفتای سنگین و سبک پالایش نفت تهران در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه خواهند شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا