به کمک نمادهای بزرگ پالایشی؛

شاخص های بورس صعودی شدند

شاخص های بورس صعودی شدند

در داد و ستدهای روز دوشنبه 24 آبان ماه 1395، شاخص کل 293 واحد بالا رفت و به عدد 79هزار و 341 واحد رسید.

 

در روز دوشنبه هفته جاری، سهامداران 897 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند؛ که ارزش این مبادلات بیش از 2هزار و 320 میلیارد ریال بود و در 68 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات در این روز همه شاخص های بورسی صعودی بودند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 192 و 714 واحد بالا رفتند.

نمادهای پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی جم، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ثبت کردند؛ این در حالی بود که نمادهای فولاد مبارکه و ملی مس بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشتند.

در بازار روز جاری گروه های فلزات اساسی، خودرو و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای سیمان خوزستان، سیمان غرب، سیمان بهبهان، سیمان دورود، سیمان ایلام، کارتن ایران و لوله و ماشین سازی ایران بود.

در مقابل نمادهای بین المللی محصولات پارس، کاشی و سرامیک سینا، افست، پارس سرام، صنایع شیمیایی سینا، سیمان شاهرود و پگاه آذربایجان غربی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در این روز، سهامداران برای خرید سهام ماشین سازی اراک، لوله و ماشین سازی ایران، واحدهای صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، سهام پالایش نفت اصفهان، سیمان داراب، سیمان شمال و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضاها و سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

در مقابل گروهی دیگر از سهامداران برای فروش اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت کارکنان نفت، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه، سهام سیمان آرتا اردبیل، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و حق تقدم صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا