معاون سازمان شهرک های صنعتی: اولویت واگذاری اراضی با شرکت های دانش بنیان است

معاون سازمان شهرک های صنعتی: اولویت واگذاری اراضی با شرکت های دانش بنیان است

تبریز - معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی کشور، طرح هایی را که به مرحله تجاری سازی رسیده اند در اولویت واگذاری اراضی اعلام کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان نیز از تخفیف حق بهره برداری برخوردارند.

غلامرضا سلیمانی یکشنبه شب در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز، بیکاری و ارزش افزوده پایین را از معضلات کشور اعلام و اظهار کرد: یکی از اهداف شهرک های صنعتی به عنوان متولی بنگاه ها و صنایع کوچک، ارتقاء تکنولوژی و فناوری است.
وی افزود: ارزش افزوده بنگاه های کوچک ما در حد انتظارات نیست و ما چند برنامه اساسی در این ارتباط داریم.
سلیمانی با بیان اینکه فناوری هایی که به مرحله تجاری سازی رسیده اند در اولویت واگذاری اراضی و حق انتفاع قرار دارند و تخفیفاتی در حق بهره برداری به این واحدها قائل می شویم، افزود: بنگاه ها را برای تبدیل به شرکت های دانش بنیان در شهرک ها حمایت می کنیم.
معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی خاطرنشان کرد: در راستای توجه به صنایع کوچک و بنابر توصیه دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات واحدهای کوچک چند برنامه حمایتی داریم.
سلیمانی ادامه داد: کسانی که در حوزه فناوری فعالیت می کنند، ما در انتقال تکنولوژی از طریق نوشتن پروپوزال و تامین بخشی از هزینه انتقال به صورت کمک بلا عوض حمایت می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تعدادی از فن بازارها در 15 استان کشور گسترش یافته و ظرفیت خوبی در جهت انتقال تکنولوژی بین عرضه کننده و گیرنده ایجاد شده است.
سلیمانی با اشاره به وجود 8 هزار واحد قطعه ساز در کشور و ارائه تسهیلات به فناوران اظهار کرد: شهرک قطعات خوردو در تبریز با کمک منطقه ویژه علم و فناوری می تواند به هاب منطقه ای در کشور تبدیل شود.
وی با بیان اینکه قصد داریم حدود 40 هزار بنگاه را به شرکت های دانش بنیان تبدیل کنیم، افزود: 500 واحد را در شهرک ها شناسایی و تعداد 270 مورد از این واحدها را به دانش بنیان تبدیل کردیم.

** آماده انتقال تکنولوژی و تبادل استاد و دانشجو بین ایران و چین هستیم
رئیس انجمن انتقال تکنولوژی ایران و چین نیز در این مراسم با بیان اینکه آماده انتقال تکنولوژی و تبادل استاد و دانشجو بین ایران و چین هستیم، گفت: در زمینه ساخت رآه آهن،تصفیه خانه بازیافت در ایران سرمایه‌گذاری می کنیم.
'چن شیونگ وی' اظهار کرد: براساس یادداشت تفاهم نامه هایی که با دبیرخانه نمایشگاه ربع رشیدی داشتیم در زمینه تامین امکانات زیرساختی، تصفیه خانه، بازیافت کاغذ باطله، راه آهن و انتقال تکنولوژی استخراج معادن با ایران همکاری می کنیم.
وی افزود: امیدواریم درک متقابل خوبی در زمینه انتقال علم و تکنولوژی و مبادله استاد و دانشجو بین ایران و چین داشته باشیم.
رئیس انجمن انتقال تکنولوژی ایران و چین با بیان اینکه نمایشگاه تبریز فرصت خوبی برای نشان دادن فناوری های پیشرفته بود، خاطر نشان کرد: همکاری ما می تواند در قالب برگزاری نمایشگاه های مشترک ایران و چین ادامه یابد و مطمئنم این امور به توسعه همکاری ها و انتقال تکنولوژی خواهد انجامید.
یک هزار و 700 طرح در چهارمین جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز شرکت کردند که از این تعداد 600 طرح داخلی از سراسر کشور، 24 طرح خارجی و 5 هیات خارجی حضور داشتند.
چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو ربع رشیدی تبریز از بیستم تا بیست و سوم آبان ماه امسال در محل مایشگاه های بین المللی تبریز برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا