امروز با معامله بیش از یک میلیارد برگه دارایی مالی؛

حجم و ارزش معاملات رشد کرد

حجم و ارزش معاملات رشد کرد

امروز همه شاخص های بورس به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. هرچند سرعت رشد شاخص ها امروز کند شد اما با این وجود این متغیرها امروز هم بالا رفتند. به این ترتیب در روز جاری شاخص کل37 واحد رشد کرد و به عدد 79 هزار و48 رسید.

 

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سهامداران بیش از یک میلیارد برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری سهامداران بیش از یک میلیارد و 124 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش 3هزار و 924 میلیارد ریال در 71 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

 

امروز همه شاخص های بورس به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. هرچند سرعت رشد شاخص ها امروز کند شد اما با این وجود این متغیرها امروز هم بالا رفتند. به این ترتیب در روز جاری شاخص کل37 واحد رشد کرد و به عدد 79 هزار و48 رسید.

 

همچنین شاخص بازار اول در حالی 170 واحد بالا رفت که شاخص بازار دوم 740 واحد افت را به ثبت رساند.

 

نمادهای ملی مس، گل گهر و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کشتیرانی، فولاد مبارکه و سرمایه گذاری امید با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

 

در معاملات روز یکشنبه بیشترین حجم و ارزش معاملات در گروه های فلزات اساسی، کانه های فلزی و انبوه سازی انجام شد و این سه گروه در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سایپاشیشه، سیمان ایلام، سیمان غرب، لوله و ماشین سازی ایران، سیمان تهران، لبنیات کالبر و سیمان هگمتان بود.

این در حالی بود که سهامداران صنایع شیمیایی سینا، کابل البرز، پشم شیشه ایران، گلوکوزان، ریخته گری تراکتورسازی ایران، زغال سنگ نگین طبس،حمل و نقل بین المللی خلیج فارس شاهد بیشترین کاهش قیمت در سهام خود بودند.

 

در پایان معاملات امروز واحدهای صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، لوله و ماشین سازی ایران، سیمان تهران، سیمان سپاهان، سیمان شمال، لبنیات کالبر و اوراق مشارکت شهرداری شیراز با بیشترین تقاضا و صف های طولانی خرید مواجه شدند.

 

اما دارندگان اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت کارکنان نفت،سهام صنایع شیمیایی سینا، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه، سیمان آرتا اردبیل و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با بیشترین عرضه ها، سنگین ترین صف های فروش را رقم زدند.

در پایان معاملات امروز ملی مس با معامله 133 میلیون سهمی، بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله 515 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا