در معاملات روز جاری ثبت شد؛

دور برگردان شاخص به مسیر صعودی

دور برگردان شاخص به مسیر صعودی

در نتیجه داد و ستدهای امروز شاخص کل بورس 599 واحد بالا رفت و به عدد 79هزار و 10 واحد رسید. همچنین در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و 144میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 4هزار و 69 میلیارد ریال و در 74 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.


 

در داد و ستدهای اولین روز هفته پس از افت سنگین روز چهارشنبه، بازار آرام گرفت و با جهشی حدود 600 پله ای دوباره به مدار 79هزار واحدی بازگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه داد و ستدهای امروز شاخص کل بورس 599 واحد بالا رفت و به عدد 79هزار و 10 واحد رسید. همچنین در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و 144میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 4هزار و 69 میلیارد ریال و در 74 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

بیشترین حجم معاملات امروز متعلق به نمادهای فولاد مبارکه با معامله 159 میلیون سهم بود. همچنین بیشترین ارزش معاملات هم در نماد اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله یک هزار و 510 میلیارد ریال بود.

در جریان معاملات روز شنبه همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. به این ترتیب شاخص کل 599 واحد بالا رفت و به عدد 79هزار و 10 واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی 692 واحد رشد کرد که شاخص بازار دوم 250 واحد پایین آمد.

نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو، سرمایه گذاری امید و فولاد خوزستان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. این در حالی بود که نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کرد.

در روز جاری سهامداران بیشترین حجم و ارزش معاملات را در گروه های خودرو، فلزات اساسی و کانه های فلزی انجام دادند و این سه گروه در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

همچنین بیشترین رشد قیمت های امروز نیز متعلق به نمادهای کالسیمین، مس شهید باهنر، معادن بافق، سیمان ایلام، فولاد صبانور، سیمان غرب و کاشی و سرامیک سینا بود.

در مقابل نمادهای حمل و نقل خلیج فارس، سرمایه گذاری توسعه ملی، نیرو محرکه، چرخشگر، صنایع شیمیایی سینا، ماشین سازی نیرو محرکه و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سهامداران نیز امروز برای خرید سهام ملی مس،صنعتی آما، کالسیمین، فولاد مبارکه، لوله و ماشین سازی ایران، گل گهر و سرمایه گذاری معادن و فلزات بیشترین تقاضای خرید را داشتند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار نمادهای اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، واحدهای صندوق پارند پایدار کیش، اوراق مشارکت کارکنان نفت، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه، سهام سیمان آرتا اردبیل، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و سهام فولاد امیر کبیر کاشان با بیشترین عرضه ها، سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا