شنبه در رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه می شود؛

نخستین عرضه هیدروکربور هیدروژنه شده (آ92) پتروشیمی شازند

نخستین عرضه هیدروکربور هیدروژنه شده (آ92) پتروشیمی شازند

فردا هیدروکربور هیدروژنه شده (آ92) پتروشیمی شازند به مقصد افغانستان در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران عرضه می شود.


 

در جلسه معاملاتی آتی (شنبه 22 آبان ماه 95)، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای برش سنگین، گاز مایع، بوتان و پروپان صنعتی پتروشیمی بندر امام، متانول پتروشیمی زاگرس پنتان پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و هیدروکربور هیدروژنه شده (آ92) پتروشیمی شازند به مقصد افغانستان در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران عرضه خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات آخرین روز هفته (‎چهار‎شنبه 19 آبان ماه 95)، در بازار فیزیکی کالاهای قطران عمده واحد کک سازی و پالایش قطران زرند و میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام و گاز مایع پالایش گاز فجر جم به مقصد افغانستان در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران مورد عرضه قرار گرفتند.

کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 5 هزار و 199 تن به ارزشی بیش از 56 میلیارد و 740 میلیون ریال بود. از نکات حائز اهمیت این روز می‌توان به حجم تقاضای 7.5 برابری نسبت به حجم عرضه میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی اشاره کرد.

در این روز همچنین بازار برق بورس انرژی ایران نیز، شاهد معامله 5 هزار و 114 قرارداد معادل 130 هزار و 552 مگاوات ساعت به ارزشی بیش از 45 میلیارد و 758 میلیون ریال بود.

لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه  19 آذر 95گشایش یافتند و در پایان جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 23 تا 25 آبان 95 متوقف شده و فرآیند تحویل آن‌ها آغاز شد.

در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در کلیه نمادهای فعال 107 قرارداد با ارزش بیش از 238 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات بورس انرژی در روز چهارشنبه به 102 میلیارد و 737 میلیون ریال بالغ شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا