دین پرست: 2935 واحد تولیدی در دولت تدبیر احیا شد/ بانک های خصوص در طرح رونق تولید همکاری نمی کنند

دین پرست: 2935 واحد تولیدی در دولت تدبیر احیا شد/ بانک های خصوص در طرح رونق تولید همکاری نمی کنند

تبریز- ایرنا معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به احیای دو هزار و 935 واحد تولیدی در کشور در دولت تدبیر و امید گفت: متاسفانه بانک های خصوصی برای اجرایی شدن طرح رونق تولید همکاری لازم را نمی کنند و برخی از بانک های خصوصی حتی تسهیلات ارائه نمی دهند.

بابک دین پرست شامگاه پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی در تبریز افزود: بانک های کشاورزی، ملی وصنعت و معدن بیشترین همکاری را در ارائه تسهیلات داشته اند.
وی با اشاره به ارزیابی عملکرد کارگروه های اقتصاد مقاومتی گفت: یک هزار و 449 جلسه این کارگروه ها دراستان ها برگزار شده که بیش از 60 درصد مصوبات در آذربایجان شرقی اجرایی شده و جزو استان های موفق است.
دین پرست با اشاره به اینکه تعدد قوانین دلیل اصلی عدم واگذاری ها طرح های نمیه تمام به بخش خصوصی است، افزود: قوانین مضاعف وجود دارد که شناسایی شده است.
وی گفت: همه قوانینی که مزاحم توسعه اقدامات تجاری و اقتصادی بود احصا و به معاون رئیس جمهوری ارسال شده است و بجد از سوی دفتر ریاست جمهوری پیگیری می شود.
وی در خصوص تفویض اختیارات به استان ها، اظهار کرد: اختیار گرفتن بسیار سخت است ولی رئیس جمهوری پیگیر موضوع هستند.
وی در خصوص بحث آموزش های مربوط به اقتصاد مقاومتی گفت: آذربایجان شرقی در بین 14 استان رتبه دوم کشور و از لحاظ تعداد دوره ها نیز رتبه سوم را دارد.
دین پرست اضافه کرد: واحدهای تولیدی فعال شده در طول دوره دولت دو هزار و 935 واحد در سطح کشور بود که 792 واحد معادل 27 درصد کل آنها در آذربایجان شرقی احیا شده و این استان رتبه قابل توجهی دارد.
وی با تاکید براینکه باید شهرستان های توسعه نیافته مورد توجه بیشتری قرار گیرند، گفت: مقرر شد هر استان یک شهرستان مشخص را به عنوان توسعه نیافته معرفی کنند که شهرستان چاراویماق در آذربایجان شرقی معرفی شد.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی کاهش یافته و شاهد افزایش مشارکت اقتصادی در این استان هستیم.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشاردهنده: بهمن بامداد**
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا