تیم اقتصادی دولت از فرصت پس از برجام به خوبی استفاده نکرد

تیم اقتصادی دولت از فرصت پس از برجام به خوبی استفاده نکرد

مقایسه عملکرد دولت یازدهم در بخش سیاست خارجی و اقتصادی همیشه موضوعی جنجال برانگیز و پرحاشیه بوده است. بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه اقتصاد معتقدند دولت به میزانی که در سیاست خارجی به خوبی عمل کرده است، در حوزه اقتصاد کارآمد نبوده است و باید در این زمینه نیز دست به تغییر و تحول بزند. مثل دکتر علیرضا معظمی نیا که عقیده دارد دولت تا دیر نشده باید در حوزه اقتصاد دست به تغییر و تحول بزند.

به گزارش اقتصادایران آنلاین به نقل از تیترشهر،‌ دکتر علیرضا معظمی نیا خریدار پر حاشیه باشگاه پرسپولیس تهران، تاجر و عضو اتاق بازرگانی ایران و فرانسه به «تیترشهر» گفت: من پس از اینکه وارد اتاق بازرگانی ایران و فرانسه شدم، از لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه دعوت کردم به ایران بیاید و در جریان تعاملاتی که با مسئولین کشور فرانسه داشتم، تلاش کردم در زمینه افزایش حجم همکاری های ایران و فرانسه در حوزه صنعت خودروسازی به دولت یازدهم کمک کنم.

 

معظمی نیا ادامه داد: از دیگر اقدامات من تلاش برای راه اندازی منطقه آزاد قصر شیرین برای توسعه مناطق غرب کشور بود که خوشبختانه مورد توافق دولت و مجلس قرار گرفت و با این اقدام به زودی زمینه های رشد و شکوفایی مناطق غرب کشور به ویژه قصر شیرین در بخش کشاورزی و صنعت ایجاد خواهد شد.

این تاجر ایرانی اضافه کرد: یکی از انتقاداتی که به مسئولان دولت به ویژه مجموعه بانک مرکزی دارم این است که من در ماه های گذشته چندین فاینانسر بزرگ اروپایی را هماهنگ کردم که برای همکاری و تعامل با تیم های صنعتی ایران به کشور بیایند و به مجموعه های صنعتی کشور کمک کنند امامتأسفانه بانک مرکزی از ارائه ضمانت نامه به آنها ممانعت کرد و به همین دلیل آنها از حضور در ایران صرف نظر کردند.

قائم مقام اتاق بازرگانی ایران و فرانسه با انتقاد از بانک مرکزی در تک نرخی کردن ارز افزود: بانک مرکزی با تک نرخی کردن نرخ ارز بزرگ ترین اشتباهی که ممکن بود را انجام داد و زمینه ساز این شد که رکود در کشور توسعه یابد.

این فعال اقتصادی بیان کرد: بر اساس آنچه در سه سال گذشته در دولت یازدهم رخ داده است، باید بگویم دولت در بخش سیاست خارجی و دیپلماسی عملکرد بی نظیری داشته است و ماحصل این اقدامات را ما می توانیم در زمینه های مختلف مشاهده کنیم اما از سویی دولت یازدهم در بخش اقتصادی بسیار ضعیف کار کرده است و تیم اقتصادی دولت توانایی ساماندهی معضلات اقتصادی کشور را ندارد.

وی افزود: در اشاره به شرایط پس از برجام نیز گفت: اینکه بگوییم پس از برجام تحریم ها برطرف شده درست نیست. با اینکه تیم مذاکره کننده ما به خوبی عمل کرد و زمینه های همکاری اقتصادی کشور با کشورهای غربی را فراهم کرد اما تیم اقتصادی از این فرصت به خوبی استفاده نکرد.

خواهان خرید باشگاه پرسپولیس در بخش پایانی سخنانش گفت: من درخواستم از رئیس جمهور این است که با تغییر و تحول در سطح کلان وزارت اقتصاد زمینه را برای انجام اصلاحات ساختاری در این زمینه و تحقق خواسته مقام معظم رهبری فراهم کند
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا