مرکزآمار برای سال 1392اعلام کرد؛

سهم 59 درصدی تولید داخلی در خرید و فروش لوازم خانگی

سهم 59 درصدی تولید داخلی در خرید و فروش لوازم خانگی

تهران- ایرنا- مرکز آمار ایران اعلام کرد: حدود 59 درصد لوازم خانگی خریداری و فروخته شده (کالاهای منتخب در این طرح آماری) در سال 1392، تولید داخل کشور بوده‌است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از طرح آمارگیری از کارگاه‌های عمده و خرده‌فروشی لوازم خانگی برای سال 92 که مرکز آمار ایران منتشرکرده است، 51 درصد پاسخگویان (فروشندگان لوازم خانگی)، کیفیت بالای لوازم خانگی خارجی را مهمترین عامل توجه مشتریان، به لوازم خانگی خارجی می‌دانند.
قابل اعتماد نبودن و نداشتن کیفیت لوازم خانگی داخلی، در رقابت با رقبای خارجی، به ترتیب با 47.5 و 35 درصد،مهمترین عوامل بی توجهی مشتریان به لوازم خانگی داخلی، از دید پاسخگویان بوده است.
نتایج نشان می دهد،مهمترین دلیل بی‌کیفیت بودن لوازم خانگی داخلی از دید فروشندگان، به کار نگرفتن فناوری و نوآوری در ساخت کالاهای داخلی است.
بر اساس این گزارش، از نظر فروشندگان لوازم خانگی، فناوری پیشرفته با 61 درصد و خلاقیت در طراحی مناسب کالاهای خارجی با 46.5 درصد، از مهمترین دلایل با کیفیت بودن لوازم خانگی خارجی بوده است.
نتایج طرح نشان می‌دهد،بهره ‌وری هر کارکن در کارگاه‌های عمده و خرده‌فروشی لوازم خانگی 199 میلیون ریال در سال 1392 بوده است.
یادآور می شود، نتایج تفصیلی طرح مذکور در قالب یک نشریه در دست چاپ و انتشار است، که کاربران می‌توانند بزودی از طریق درگاه ملی آمار به نشانی www.amar.org.ir و یا از طریق واحد اطلاع‌رسانی به آن دسترسی داشته باشند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا