نماینده خمین بر حمایت از صنعتگران در شرایط پساتحریم تاکید کرد

نماینده خمین بر حمایت از صنعتگران در شرایط پساتحریم تاکید کرد

خمین- ایرنا- نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بر حمایت از صنعتگران در شرایط پسا تحریم تاکید کرد و گفت: حل مسائل و مشکلات صنایع نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

محمد ابراهیم رضایی روز پنج شنبه در نشست با صنعتگران خمین افزود: حمایت مسئولان اجرایی در سال همدلی و همزبانی از تولیدکنندگان و صنعتگران موجب رونق کارآفرینی، اشتغالزایی، تولید ثروت، گردش پولی و مالی متوازن می شود.
وی اظهارکرد: مدیران سطوح اجرایی و میانی برای حل مشکلات و موانع اقتصادی بایستی همکاری بیشتری با سرمایه گذاران بخش صنعت داشته باشند.
ضایی اضافه کرد: شهرستان خمین در استان مرکزی یکی از منطقه هایی است که به لحاظ داشتن آمار بالای بیکاری و فقر، با مشکلات زیادی روبرو است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: باید رفتار و برخورد با صنعتگران اصلاح شود به گونه ای که آنان مدیران و دست اندرکاران بخش دولتی را کنار خود احساس کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: در خمین هشت طرح بزرگ صنعتی در شهرک صنعتی در حال اجرا است که معادل 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
محمدرضا حاجی پور افزود: در این طرح های بزرگ اقتصادی- صنعتی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است، افزون بر 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و با تکمیل و بهره برداری از آنها زمینه اشتغال برای یکهزار نیروی انسانی فراهم می شود.
وی گفت: در شرایط فعلی کشور، راهکار اصلی حل مشکلات اقتصادی اتکا به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران است.
حاجی پور افزود: در قانون بر حمایت از بخش خصوصی بسیار تاکید شده است که در این راستا با برپایی نشست های متعدد با صنعتگران مشکلات آنان شناسایی شده تا بتوان با ارایه راهکارهای کارشناسی زمینه حل مسایل سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را فراهم کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: زمانی می توان اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی کرد که به بحث تولید ثروت و صادارات توجه شود که این امر نیازمند مشارکت و همراهی مسوولان بخش های مختلف است.
وی اضافه کرد: برای حل مشکلات واحدهای صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی در این شهرستان نیز نشست هایی با صاحبنظران و متخصصان توانمند و صنعتگران برگزار شده است تا بتوان برای خروج از رکود اقتصادی در این شهرستان اقدامی کارساز انجام داد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی نیز گفت: برای ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک صنعتی خمین 60میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مصطفی آمره افزود: بروز مشکلات زیرساختی در شهرک صنعتی خمین ناشی از کمبود منابع مالی دستگاههای خدمات رسان و نبود کارشناسی دقیق است.
وی گفت: ارتقاء فعالیت های خدمات رسانی و زیرساختی که بستر بهره برداری از واحدهای صنعتی را در موعد مقرر قانونی فراهم می کند، بسیار ضروری است.
فرماندار خمین نیز گفت: پیشگامان اولیه سازندگی در این شهرستان صنعتگران و تولیدکنندگان هستند که همراهی و حمایت مسوولان از آنان لازمه توسعه این شهرستان است.
سید مهدی ساداتی افزود: بهره مندی سرمایه گذاران واحدهای شهرک صنعتی از زیرساخت های لازم، مطالبه بر حق آنها است و مدیران بایستی برای ارایه این خدمات از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.
وی گفت: جلب مشارکت سرمایه گذاران در راه اندازی واحدهای بزرگ اقتصادی و صنعتی یک فرصت بزرگ برای این شهرستان است که برای ماندگاری آنها مساعدت و همکاری مدیران اجرایی در سطح استان مرکزی و شهرستان نقشی بسیار تعیین کننده دارد.
صنعتگران شرکت کننده در این نشست مشکلات و تنگناهای موجود را مطرح و راهکارهایی نیز از سوی مسوولان استان مرکزی و شهرستان خمین ارائه شد.
خمین - زادگاه امام راحل - یکی از شهرستانهای 12 گانه استان مرکزی است.ک/2
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا