جهانگيري در مراسم افتتاح نخستين فولاد استاني تاکيد کرد:

مدل توسعه با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و نهادهاي عمومي

مدل توسعه با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و نهادهاي عمومي پايگاه خبري معدن نيوز- معاون اول رييس جمهوري در مراسم افتتاح نخستين طرح از فولادهاي استاني تاکيد کرد: براي دستيابي به توسعه بايد به سرمايه‌هاي بخش خصوصي و نهادهاي عمومي، توجه کنيم.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، اسحاق جهانگيري که در محل کارخانه آهن اسفنجي سفيد دشت چهار محال و بختياري سخن مي‌گفت، تصريح کرد: استان‌هاي کشور براي سرمايه‌گذاري از بخش خصوصي و نيز نهادهاي عمومي از جمله شستا، بنياد مستضعفان و... دعوت به همکاري کنند.
وي تاکيد کرد: هر استاني که بخش خصوصي بتواند در آن منطقه، راحت تر کار کند موفق تر است و اين امر در راستاي به کارگيري توان داخلي و مفهوم اقتصاد مقاومتي است.
به گفته جهانگيري، سرمايه‌گذاري و رونق اقتصادي تنها با تکيه بر توان بخش خصوصي اتفاق مي‌افتد.
وي مهم‌ترين دستور کار کشور را توسعه به منظور افزايش اشتغال و درآمد دانست و گفت: وجود نيروي جوان و تحصيل کرده در کنار مراکز علمي و دانشگاهي، زمينه مناسبي را براي رشد ايجاد کرده است.
معاون اول رييس جمهوري تاکيد کرد: نبايد بخش خصوصي که سرمايه خود را براي ايجاد شغل در اين کشور، گذاشته و ورشکست شده رها کنيم.
وي در عين حال از تخصيص منابع بانکي به عده‌اي محدود انتقاد و اظهار کرد: اکنون با 100هزار ميليارد تومان معوقه بانکي مواجه هستيم.
جهانگيري به جايگاه ايميدرو و اهداف تاسيس آن اشاره کرد و افزود: در ابتداي دهه 80 اين سازمان با هدف توسعه معدن و صنايع معدني ايجاد شد و هزاران ميليارد تومان از سهام شرکت‌هاي فولادي، آلومينيومي، مس و معادن ديگر در اختيار ايميدرو قرارگرفت اما در انتهاي دهه گذشته، دولت قبل سرمايه‌هاي اين سازمان را در قالب رد ديون و سهام عدالت واگذار کرد.
معاون اول رييس جمهوري ادامه داد: در آن زمان کسي نپرسيد اين ميزان سرمايه به کجا رفته و چگونه هزينه شده است.
وي خاطر نشان کرد: در اوج درآمدهاي دولت قبل و وضعيت خوب مالي، هيچکدام از طرح‌هاي استاني فولاد راه‌اندازي نشد در حالي که ايميدرو با مشارکت شرکت فولاد مبارکه، توانست طرحي همچون فولاد سفيد دشت را از حالت رکود و سکون خارج کند و امروز شاهد افتتاح آن هستيم.
جهانگيري ادامه داد: استفاده از توان بخش خصوصي براي ساخت و افتتاح طرح‌هاي استاني، نمادي از اقتصاد مقاومتي است.
معاون اول رييس‌جمهوري تاکيد کرد: راه‌اندازي طرح‌هاي فولادي در استان چهارمحال و بختياري، پيام روشني براي مردمان منطقه دارد و آن هم صنعتي شدن اين استان است.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا