ثبات نفت زیر سایه هیلاری کلینتون

ثبات نفت زیر سایه هیلاری کلینتون

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که هیلاری کلینتون نامزد دموکرات، در این نزاع انتخاباتی پیروز شود و به همین خاطر سرمایه خود را در بازار مالی انباشت کرده‌اند.

 

نفت روز نسبتاً آرامی را می‌گذرانَد. بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که هیلاری کلینتون نامزد دموکرات، در این نزاع انتخاباتی پیروز شود و به همین خاطر سرمایه خود را در بازار مالی انباشت کرده‌اند.
نفت دبلیوتی‌آی که شاخص نفت ایالات متحده امریکا به شمار می‌آید با 6سنت کاهش قیمت به 44.83دلار در ازای هر بشکه رسیده‌است. قیمت نفت برنتِ حوزه دریای شمال نیز با 6درصد افزایش به 46.21دلار در ازای هر بشکه رسیده‌است.
تحلیل‌گر بانک ANZ در گزارشی نوشته‌است: «سرمایه‌گذاران دوباره به بازار انرژی روی آورده‌اند. آن‌ها تصور می‌کنند که کلینتون در جدال انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا پیروز شود و به همین خاطر دوباره سرمایه‌ها به بازار انرژی بازگشته و باعث ثبات قیمت شده‌است.»‌
البته برخی از معامله‌گران ادعا کرده‌اند که داده‌های ضعیف در مورد اقتصاد چین، باعث شده قیمت قدری تحت فشار قرار بگیرد. میزان خریدِ نفت چین در ماه اکتبر 12.9درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته و به کمترین تقاضا در سال میلاری جاری رسیده‌است.
تردیدها در مورد توافق اوپکی‌ها نیز به مسئله دیگری برای قیمت نفت تبدیل شد. بسیاری بر این باورند که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) در روز 30نوامبر برای کاهش تولید نفت به توافق دست نخواهند یافت. به همین خاطر قیمت نفت از این بابت تحت فشار قرار گرفته‌است. رکس تیلرسون رئیس اکسون‌موبیل روز دوشنبه اعلام کرد که عرضه جهانی نفت نسبت به آغاز سال 2015 تا کنون افزایش بی‌سابقه‌ای داشته‌است.
به هر حال به لطف انتخابات در امریکا و گمانه‌ها در مورد انتخاب هیلاری کلینتون به عنوان رئیس‌جمهوری، قیمت نفت وضعیت باثباتی را سپری می‌کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا