وزیر صنعت در شهرکرد:

ظرفیت تولید فولاد خام کشور به ۲۷.۵ میلیون تن رسید

ظرفیت تولید فولاد خام کشور به ۲۷.۵ میلیون تن رسید

گروه صنایع معدنی >فولاد - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با افتتاح ۲ طرح صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت تولید فولاد خام کشور به ۲۷.۵ میلیون تن رسید.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا نعمت زاده در مراسم بهره برداری از واحد احیای مستقیم فولاد سفید دشت اظهار داشت: طرح های صنعتی که در دولت گذشته تعریف شده است با اصل 44 قانون و سیاست های اقتصاد مقاومتی هماهنگی نداشته است و به دلیل تعطیلی برخی از این پروژه ها مقرر شد همه این طرح ها به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با بیان اینکه 7 طرح صنعتی به مزایده گذاشته شد، افزود: فولاد سفید دشت به مزایده گذاشته و فولاد مبارکه اصفهان در این مزایده برنده و عملیات اجرایی این پروژه به سرعت اجرایی شد و با شروع کار مجدد پروژه ها توانستیم تا 25 درصد قیمت قراردادهای صنعتی را کاهش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت فولاد خام کشور به 27.5 میلیون تن رسیده است، بیان کرد: در حال حاضر 10 میلیون تن ورق گرم و 4 هزار تن انواع ورق سرد، رنگی و گالوانیزه در کشور تولید می شود، باید زمینه ذوب و ریخته گری و نورد که موجب ایجاد اشتغال و فناوری در استان چهارمحال و بختیاری می شود فراهم شود.

نعمت زاده با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری باید به یک استان صنعتی تبدیل شود، گفت: با بهره برداری از خط راه آهن در استان چهارمحال و بختیاری قطعاً زمینه توسعه فعالیت های صنعتی با دید صادرات به وجود می آید بنابراین از سرمایه گذاران تقاضا می کنیم با هدف توسعه صادرات در این استان سرمایه گذاری کنند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا