فی فولاد برای خارجی ها؛۱۵۰ دلار در هر تن ارزان تر آب می خورد

فی فولاد برای خارجی ها؛۱۵۰ دلار در هر تن ارزان تر آب می خورد

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس،گفت:فولاد مبارکه چندهزار تن ورق دو میلی فولاد صنایع پایین دستی را با تنی ۱۵۰ دلار ارزان تر به خارج از کشور صادرکرده، اما به تولیدکنندگان داخلی نفروخته است.

 

نادر قاضی پور، با انتقاد ازعملکرد شرکت فولادمبارکه اصفهان و صادرات فولاد خام توسط این مجتمع گفت: این شرکت چندهزار تن ورق دو میلی فولاد صنایع پایین دستی را با تنی 150 دلار ارزان تر به خارج ازکشور صادرکرده،اما به تولیدکنندگان داخلی نفروخته است که این اقدام سبب شده تعدادی از کارخانه های لوله سازی و درب و پنجره سازی با 30 درصد ظرفیت خود فعالیت کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با طرح این سوال که چرا مواد اولیه موردنیاز کشور باید صادر شود و همان مواد اولیه با مشکلات فراوان و گران تر مجددا به کشور وارد شود،افزود:صادرات فولاد درحالی که کارخانه های تولیدی داخلی به آن نیازمند هستند،یک ضربه مهلک به زیرساخت ها و تولید کشور وارد کرده است.
تعدادی از کارخانه های کشور درصف تحویل چند ماهه دریافت ورق های فولادی هستند
قاضی پور با بیان اینکه تعدادی از کارخانه های کشور درصف تحویل چندماهه و سهمیه بندی دریافت ورق های فولادی هستند، ادامه داد: چرا باید صنایع کشور تعطیل شده و کارگران بیکار شوند و ورق فولادی تنی 150 دلار  ارزان تر به خارج از کشور صادر شود و خارجی ها به دلیل دامپینگ علیه ما شکایت کنند.
وی با بیان اینکه وزارت صنعت اراده ای برای برخورد با اقدامات این چنینی ندارد، یادآور شد: سازمان های بازرسی در این زمینه چه می کنند،چرا با توجه به اعتراف وجود واسطه ها و دلالان و کاسبان تحریم در این بخش برخوردی با این افراد و اقدامات این چنینی صورت نمی گیرد.
چگونه در سال اقتصاد مقاومتی ورق های فولادی به صورت خام به خارج از کشور صادرشده است
قاضی پور با اشاره به اینکه صنایع خودروسازی، یخچال سازی، لوله پروفیل و سایر صنایع به ورق های فولادی نیازمند هستند، افزود: اگر این ورق های فولادی در کارخانه های لوله و پروفیل سازی، صنایع خودروسازی و دیگر صنایع کشور به کالای نهایی تبدیل می شد، درآمد ارزی کشور حاصل از صادرات آن نزدیک به 3 برابر بیشتر می شد و ارزش افزوده آن نیز نصیب تولیدکنندگان داخلی می شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:درسال اقتصاد مقاومتی و درحالی که مقام معظم رهبری بارها بر جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در داخل تاکید کرده است، چگونه این ورق های فولادی به صورت خام به خارج از کشور صادرشده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا