در پی افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ریل رخ داد:

واکنش سهامداران ذوب آهن/ توصیه جهانگیری و درخواست کمک مدیرعامل

واکنش سهامداران ذوب آهن/ توصیه جهانگیری و درخواست کمک مدیرعامل

در پی افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ریل خاور میانه توسط ذوب آهن و 4 پروژه دیگر، سهامداران این شرکت واکنش مثبت اما نصف و نیمه ایی نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،در پی افتتناح رسمی بزرگترین کارخانه ریل خاورمیانه و 4 پروژه مهم تولیدی و زیست محیطی توسط ذوب آهن که پنچ شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد، سهام این شرکت حاضر در فرابورس امروز با رشد کمتر از 2 درصدی قیمت در حال داد و ستد است.

در این میان برخی سهامداران معتقدند عملکرد برخی حقوقی ها و اعلام برخی مواضع مسئولان ، مانع از رشد قیمت سهام این شرکت شده است.

توصیه معاون اول به وزارت صنعت در حمایت از ذوب آهن

براساس این گزارش، در این مراسم اسحاق جهانگیری با تعریف و تجمید از ذوب آهن ، اعلام کرد: درحالی كشورهايی چون آمريكا ، اروپا و شرق آسيا اقدام به واردات ریل می کنند که ايران به عنوان يك كشور صنعتي، اين كالاي مهم را در داخل توليد کرد. اين موفقيت حاصل تلاش و همت كارگران و تدبير مديران ذوب آهن است كه محصولی با كيفيت بالا توليد كردند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت بايد سياست هايي را در پيش بگيرد كه از اين توليد ملي حمايت شود و ديگر امكان واردات ريل وجود نداشته باشد. 

به گفته جهانگیری، ذوب آهن در صنعتي شدن كشور نقش اصلي را ايفا کرده و در توليد فولاد هم از چنان توانايي برخوردار شد كه ماموريت يافت تا صنعت فولاد را در ديگر استان هاي كشور توسعه دهد.

درخواست کمک مدیرعامل از دولت

همچنین احمد صادقی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت: پروژه های مهمی که افتتاح شد و در راس آنها خط تولید ریل ملی و دیگر طرح هایی که در دست اقدام قرار دارد ذوب آهن را در شرایط پیشرفت قرار می دهد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی این شرکت و پرداخت بهره های سنگین بانکی گفت:ذوب آهن برای حل این مشکلات ، سیاست ها و برنامه هایی همچون بهینه سازی و کاهش مصرف مواد اولیه ، اجرای طرح تزریق پودر زغال به کوره بلند ، تنوع محصولات تولیدی و کسب بازارهای جدید با قیمت فروش مناسب را در پیش گرفته است. 

به گفته صادقی حل بعضی از مشکلات تنها با اقدامات صورت گرفته در ذوب آهن امکان پذیر نیست و از این جهت از دولت تدبیر و امید درخواست همکاری و مساعدت داریم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا