اوپک ٤٣ درصد نفت آمریکا را تامین می کند

اوپک ٤٣ درصد نفت آمریکا را تامین می کند

کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ٤٣ درصد نفت مورد نیاز آمریکا را تامین می کنند.

 

واردات نفت آمریکا در ماه سپتامبر ٢٠١٦ نسبت به ماه گذشته ٣٩٢ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به هفت میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه در روز رسید. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٦٩٠ هزار بشکه در روز، معادل ١٠ درصد، افزایش را نشان می‌دهد.
در مقابل، واردات فرآورده در آمریکا در این ماه در مقایسه با گذشته ٧٢ هزار بشکه در روز کاهش یافت اما در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ٢٠ هزار بشکه در روز افزایش را تجربه کرد و به ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز رسید. 
صادرات فرآورده در آمریکا در این ماه در مقایسه با گذشته ٦٧٩ هزار بشکه در روز افزایش یافت همچنین در مقایسه با مدت مشابه پارسال،  ١٦٩ هزار بشکه در روز افزایش را تجربه کرد.
در ماه ژوئیه کماکان کانادا با سهم ٣٦ درصدی از واردات آمریکا مهمترین صادرکننده به این کشور بود. با این وجود واردات آمریکا از کانادا در ماه ژوئیه ٢٠١٦ نسبت به ماه قبلی ٦٣ هزار بشکه در روز کمتر بود.
عربستان سعودی با وجود کاهش ٣٧ هزار بشکه در روز واردات آمریکا از این کشور با سهم ١٣ درصد از واردات این کشور در جایگاه دومین صادرکننده نفت به آمریکا قرار داشت. همچنین ونزوئلا نیز با افزایش ١٧٨ هزار بشکه در روز واردات آمریکا از این کشور در جایگاه سومین صادر کننده مهم به آمریکا قرار گرفت.
در مجموع، واردات آمریکا از اعضای اوپک در ماه ژوئیه ٤٧٨ هزار بشکه در روز،  معادل ١٦ درصد، افزایش یافت و به سه میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه در روز رسید. در حال حاضر اعضای اوپک ٤٣ درصد نفت آمریکا را تامین می کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا