صنعت سنگ‌آهن خام کشور به زودی تبدیل به فرآورده‌های تکمیلی خواهد شد

صنعت سنگ‌آهن خام کشور به زودی تبدیل به فرآورده‌های تکمیلی خواهد شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زنجیره‌های تولید در بخش سنگ‌آهن در حال تکمیل شدن است و این صنعت به زودی تبدیل به فرآورده‌های بعدی خواهد شد.

 

محمدرضا نعمت‌زاده با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید در صنعت مس نیز در حال انجام است، اظهار داشت: در زمینه سنگ ساختمانی مقداری عقب هستیم که امیدواریم هر چه زودتر کارخانه‌های باکیفیت سنگ‌بری با ارتباط با بازارهای خارجی به وجود آیند.
وی ادامه داد: بنگاه‌های کوچک اگر از حد اقتصادی خارج شوند، نمی‌توانند در بازارهای داخلی و خارجی رقابت کنند و ما معتقدیم در برخی زمینه‌های معدنی باید تشکل‌هایی از لحاظ مالکیت، مدیریت و بازاریابی به وجود آیند.
وزیر صنعت با بیان اینکه در کشور سنگ‌بری‌های کوچک بسیاری وجود دارد، گفت: این واحدها برای اقتصادی شدن باید تجمیع شوند.
نعمت‌زاده در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی نیز گفت: اقدامات مختلفی در این مورد انجام شده به طوری که طی یک ماه گذشته شاهد افتتاح یک مجموعه تولید شمش فولاد به ظرفیت 1.2 میلیون تن بودیم و طی هفته گذشته نیز واحد تولید اسلب فولاد به ظرفیت 1.8 میلیون تن افتتاح شد که به این ترتیب طی یک ماه گذشته حدود 3 میلیون تن محصول جدید به زنجیره تولید اضافه شده است.
وی همچنین در مورد جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش معدن نیز گفت: از شرکت‌های خارجی دعوت کرده‌ایم تا در بخش اکتشاف، بهره‌برداری، مهندسی و اکتشاف، طراحی و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات در ایران سرمایه‌گذاری کنند و با صنعتگران ایرانی ارتباط برقرار کنند.
نعمت‌زاده تأکید کرد: نجات کشور در رونق و توسعه تولید و صادرات است، هم‌اکنون یکسری موانع سیاسی که قبلاً وجود داشت برطرف شده و می‌توانیم از دانش فنی شرکت‌های خارجی برخوردار شویم.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا