تحولات کیش اینوکس 2016؛

مروری بر اخبار بازار سرمایه کیش اینوکس 2016

مروری بر اخبار بازار سرمایه کیش اینوکس 2016

پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، در بسته خبری پیش‌رو، به بررسی اخبار بازار سرمایه در هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی که از 10 تا 13 آبان در جزیره کیش برگزار شد، می پردازد.


ورود سرمایه گذار خارجی نشانه امنیت اقتصادی کشور است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم افتتاحیه کیش اینوکس گفت: اقتصاد ما از سرمایه گذار خارجی امنیت به دست می آورد پس برای ورود سرمایه گذار خارجی باید شفافیت افزایش پیدا کند از جمله استاندارد شدن گزارشگری شرکت ها بر مبنای نهادهای بین المللی که امید است تا پایان سال الزامی و اجرایی شود و سازمان بورس ملزم و مکلف به اجرای آن است. دکتر شاپور محمدی همچنین از اجرای اوراق اختیار معامله و خرید و فروش استقراضی در سال جاری خبر داد.

مشاهده کل خبر


تسهیل جذب سرمایه گذاری خارجی، هدف سازمان بورس

به گفته دکتر شاپور محمدی، بورس ایران در برخی کالاهای صنعتی و کشاورزی می تواند به مرجعی بین المللی برای قیمت گذاری تبدیل شود و رینگ های بین المللی بورس کالا و بورس انرژی برای تحقق این مهم آمادگی دارند. دکتر شاپور محمدی در جمع خبرنگاران گفت: فراهم کردن شیوه نامه ای که بر اساس آن، شعبه های خارجی بانک های ایرانی بتوانند در فرآیند سرمایه گذاری به صورت «پرتفوی» دقیق تر و قوی تر عمل کنند، عملیاتی می شود.

مشاهده کل خبر


پیشگیری از وقوع تخلفات، فساد و رانت، مزیت های بورس است

علی حسینی، مدیر عامل بورس انرژی و قاسم محسنی، عضو شورای عالی بورس در پنل تخصصی بازار سرمایه به سخنرانی پرداختند. عامل بورس انرژی در این پنل تخصصی گفت: تقویت نقد شوندگی و افزایش رقابت در بازار سرمایه از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه این پنل قاسم محسنی انواع اوراق بهادار را برشمرد و گفت: اوراق مشارکت، اوراق اجاره، اوراق مرابحه، اوراق استصناع اوراق بهاداری هستند که تا کنون با مجوز سازمان منتشر شده‌اند.

مشاهده کل خبر


سرمایه گذاران خارجی به دنبال شریک ایرانی

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان همایش "نقش روز افزون بازار سرمایه در شرایط کنوی اقتصادی ایران" همزمان با برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس 2016 گفت: پس از ده سال تنش با جهان خارج و قطب های اقتصادی بالاخره کشور و مسئولان ارشد به سطحی از توانمندی رسیدند که موفق شدند بر سر یک میز با 6 کشور به توافق جامع برسند و برجام به امضاء برسد. حسین فهیمی افزود: استفاده از منابع خارجی برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی یک ضرورت است و اگر بخواهیم بازار سرمایه جایگاه اصلی خود را پیدا کند راهی جز جذب سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد.

مشاهده کل خبر


سامانه «ثامن» یکی از اجزای پازل شفاف‌سازی اقتصاد ایران

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کیش به تشریح مزایای راه اندازی سامانه ثامن «ثبت الکترونیکی معاملات نفتی» که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز متولی آن است، پرداخت. به گفته حامد سلطانی نژاد سامانه ثامن که از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز راه اندازی شده، یکی از نیازهای اصلی کشور بوده و هدف اصلی این سامانه این است تا از یک سیستم کنترلی و هزینه بر برای جلوگیری از قاچاق محصولات نفتی و پتروشیمی به سمت سیستم نظارتی حرکت کنیم.

مشاهده کل خبر


بازدید 212 سرمایه گذار خارجی از بورس

مدیر عامل شرکت بورس تهران در پنل تخصصی بازار سرمایه که در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس 2016 برگزار شد، با اشاره به اینکه ارزش بورس تهران به 330 هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: در حال حاضر 37 صنعت پایه ای و مهم در بورس کشورحضور دارند. حسن قالیباف اصل تصریح کرد: در کنار ابزار بدهی، صندوق های سرمایه گذاری، ETF، صندوق های زمین و ساختمان و پروژه وجود دارند.

مشاهده کل خبر


گشایش چهار هزار
LC و اعتبار اسنادی پس از برجام

به گفته رییس منطقه آزاد کیش، در افتتاحیه کیش اینوکس 2016، پس از تصویب برجام بیش از چهار هزار LC و اعتبار اسنادی گشایش یافته و ۵ میلیارد دلار بدهی یک شرکت اماراتی، ۲ میلیارد دلار بدهی شل و ۶ میلیارد دلار وجوه ایران نزد هند به تدریج به کشور بازگشته است و ۴۰ میلیارد دلار خطوط اعتباری در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته همچنین بیش از 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در کشور عملی شده است. علی اصغر مونسان ادامه داد: ایران پس از برجام، رشد نزدیک به 5 درصدی را تجربه می کند که بر اساس سیاست گذاری های اقتصادی کشور در بلند مدت باید به 8 درصد برسد.

مشاهده کل خبر


خصوصی سازی افزایش اشتغال و رونق اقتصادی را به همراه دارد

علی اشرف پوری حسینی، رییس سازمان خصوصی سازی در افتتاحیه مراسم کیش اینوکس 2016 با اشاره به اینکه دولت باید با خصوصی سازی صحیح و نظارت دقیق، روند رشد اقتصادی را تسریع کند. رونق اقتصادی کشور مستلزم حرکت به سمت خصوصی سازی است و بسیاری از بخش ها باید به افراد متخصص واگذار شود، گفت: خصوصی سازی در همه کشور ها از پرچالش ترین مسائل دولت ها است.

مشاهده کل خبر


مسیر ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه هموار است

مدیر روابط عمومی سازمان بورس گفت: در حال حاضر بیش از ٧١٠ کد سهامداری خارجی وجود دارد و کشورهای آلمان، فرانسه، دانمارک، سوئیس و مناطق آزاد تجاری بیشترین سهم را در سرمایه گذاری خارجی دارند. یاسر فلاح افزود: راه برای ورود سرمایه گذاران خارجی بویژه از کشورهای همسایه به بازار سرمایه ایران باز است.

مشاهده کل خبر


بسترسازی بانک مرکزی برای ورود سرمایه گذاران خارجی

معاون اقتصادی بانک مرکزی، در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره کیش اظهار داشت: آنچه برای بانک مرکزی در حوزه بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اهمیت دارد، ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد است و به همین منظور کنترل نرخ تورم و ارز را در دستور کار خود قرار داد. به گفته پیمان قربانی اقتصاد ایران بهشت سرمایه‌گذاری در منطقه است و فرصت‌ها و زمینه‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد، چرا که میزان بدهی خارجی ایران رقم بسیار پایینی است و ظرفیت زیادی برای استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد.

مشاهده کل خبر


صنعت گردشگری،جایگزین مناسب درآمد های نفتی

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران، با بیان اینکه قطار اقتصادی کشور به سمت پیشرفت در حال حرکت است، گفت: برای دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم و برگزاری رویدادهایی مانند کیش اینوکس می تواند در جلب و جذب سرمایه گذاران خارجی تاثیر بسزایی داشته باشد. مهدی جهانگیری افزود: به جرات می توان گفت که صنعت گردشگری ایران در صورت ایجاد زمینه و بستر مناسب توانایی این رادارد که جای درآمد های نفتی در اقتصاد ایران را بگیرد اما این مهم نیارمند ایجاد سرمایه گذاری مناسب و فراهم آوردن شرایط برای سرمایه گذار است.

مشاهده کل خبر


ثبت نخستین صندوق پروژه در برق و انرژی/ ۲ شرکت بزرگ بین‌المللی نفتی کد معاملاتی گرفتند

مدیرعامل بورس انرژی از مجوز ثبت نخستین صندوق سرمایه‌گذاری پروژه در حوزه برق و انرژی خبر داد و گفت: به زودی از ماه آینده پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق برای عموم آغاز خواهد شد. سید علی حسینی افزود: استراتژی بورس انرژی در حوزه بین‌المللی و مجموعه توسعه بازارهاست، هم‌اکنون نیمی از بازار بورس انرژی به معاملات فرآورده‌های نفتی صادراتی اختصاص داشته و به تازگی نیز دو شرکت بزرگ بین‌المللی در بازار نفت برای فعالیت بورس و انرژی ایران اقدام به دریافت کد معاملاتی کردند.

مشاهده کل خبر


امکان راه اندازی بازار آتی ارز تا پایان سال

به گفته عضو شورای عالی بورس، سازمان بورس به صورت جدی پیگیر راه اندازی بازار مشتقه ارزی و در مرحله نخست بازار آتی ارز است، ولی از آنجایی که یکی از پیش شرط های راه اندازی این بازار، تک نرخی شدن ارز است، اقدامات بانک مرکزی باید در این زمینه نهایی شود. قاسم محسنی از امکان راه اندازی بازار آتی ارز تا پایان سال جاری در صورت تک نرخی شدن ارز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بانک مرکزی بر تک نرخی شدن ارز تا پایان سال مصر است، در صورت تحقق این مهم شرایط برای راه اندازی بازار آتی ارز نیز فراهم شده و این بازار آغاز بکار خواهد کرد.

مشاهده کل خبر


250 تا 300 شرکت تا پایان امسال به بخش خصوصی واگذار می شوند

رییس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به برگزاری 120 مزایده از ابتدای امسال تاکنون، گفت: دست کم 250 تا 300 شرکت دیگر در ماه های باقی مانده از سال در قالب مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، در حاشیه کیش اینوکس 2016 درخصوص واگذاری شرکت های دولتی اظهار داشت: لازمه برخی از این واگذاری ها آزادسازی قیمت ها است، اما بعضی شرکت ها به دلیل اجرایی نشدن این مهم، امسال برای خصوصی سازی عرضه نمی شوند.

مشاهده کل خبر


محدودیت های نظام مالی باید اصلاح شود

به گفته معاون بانک مرکزی، رویکرد کلی تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی، ایجاد ثبات در اقتصاد کلان و شفافیت اقتصادی است؛ و برای دستیابی به رشدهای بالا و مستمر اقتصادی، محدودیت های نظام مالی باید اصلاح شود و باید سیستم های قوی و کارآمد داشته باشیم. پیمان قربانی ادامه داد: امکان دریافت درآمد حاصل از صادرات نفت در حساب ایران در کشورهای اروپایی فراهم شده و اقدام های خوبی در بانک مرکزی برای مبارزه با پولشویی و راه های جلوگیری از تامین مالی تروریسم انجام شده است.

مشاهده کل خبر


نقش پررنگ بورس کالا در بهبود فضای کسب و کار و واقعی شدن قیمت ها

به گفته پوری حسینی، سازمان خصوصی سازی از هر اقدامی در بهبود فضای کسب و کار و رقابتی شدن عرضه ها و تولید ها که به نفع کشور و بخش خصوصی باشد استقبال می کند؛ بورس کالای ایران به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه در این چهارچوب حرکت کرده و بسیار اثر گذار است. رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اثرگذاری فعالیت های بورس کالا در راستای تقویت بخش خصوصی گفت: توسعه مبادلات در بورس کالا به شفاف سازی و آزاد سازی قیمت ها نزدیک تر است و هر چه در اقتصاد شفاف سازی بهتر صورت بگیرد، سرعت رشد اقتصاد هم می تواند متناسب با آن افزایش پیدا کند.

مشاهده کل خبر


دانش آموزان، تریدرهای آینده کشور

دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از مدیران ارشد این سازمان، از این کارگاه آموزشی که با هدف آشنایی دانش آموزان با مفهوم پس انداز و سرمایه گذاری در بازار سرمایه برگزار شد، بازدید کردند. وی ابراز امیدواری کرد دانش آموزان امروز ایران، بهترین تریدرهای فردای این کشور باشند و بیان داشت: برای آنکه بتوانید در آینده به یک سرمایه گذار حرفه ای تبدیل شوید و استقلال عمل داشته باشید باید سرمایه گذاری در بازار سرمایه را از دوران دانش آموزی آغاز کنید.

مشاهده کل خبر


کارگاه آموزشی آشنایی با سرمایه گذاری در بورس

به ابتکار روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار و با همکاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، کارگاه آموزشی "آشنایی با سهام و سرمایه گذاری در بورس" برای مقاطع مختلف تحصیلی در حاشیه هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس 2016)، برگزار شد.

مشاهده کل خبر


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا