صادرات محصولات فولاد خراسان براي نخستين بار از گمرک نيشابور

صادرات محصولات فولاد خراسان براي نخستين بار از گمرک نيشابور پايگاه خبري معدن نيوز- نخستين محموله هاي صادراتي مجتمع فولاد خراسان که تشريفات گمرکي آن توسط گمرک نيشابور به عمل آمد، در هفته پاياني مهرماه به مقصد کشورهاي افغانستان، عراق و ترکمنستان صادر شد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، معاون بازرگاني فولاد خراسان با اعلام اين خبر افزود: براي نخستين بار با حضور ارزياب گمرک در محل کارخانه و انجام تشريفات گمرکي در مبدا، محموله هاي صادراتي از محصولات فولاد خراسان به مقصد مرزهاي دوغارون، مهران و سرخس حمل شد.
محمدحسن پارسا با بيان اين که انجام تشريفات گمرکي در محل، منجر به سرعت بخشي در ارسال محموله هاي صادراتي مي شود، افزود: استقرار دفتر گمرک در شهرستان نيشابور و انجام اقدامات قانوني صادرات در محل، علاوه بر تسهيل صادرات، مزايايي همچون امکان دسترسي به اطلاعات صادرات و نظارت بيش تر بر محموله هاي صادراتي را فراهم مي آورد.
وي تصريح کرد: با نظر مساعد مديرعامل فولاد خراسان و پيرو موافقت مديرکل گمرک خراسان، امکان ارزيابي محموله هاي صادراتي در محل با حضور نماينده گمرک به عمل آمد و به اين ترتيب روز يکشنبه 25 مهرماه، شاهد صدور نخستين محموله صادراتي فولاد خراسان با همکاري خوب گمرک نيشابور بوديم.
رييس فروش صادرات فولاد خراسان هم در اين رابطه اظهار کرد: با توافق هاي انجام شده ميان گمرک و مجتمع، امکان تسهيل و سرعت بخشي به انجام تشريفات گمرکي فراهم شده است.
حميدرضا شنوايي افزود: با انجام صدور اظهارنامه گمرکي در هنگام بارگيري، محصولات فولاد خراسان به مبادي خروجي کشور ارسال مي شود که در مبادي خروجي همه کارها بر اساس سيستم اطلاعات نرم افزاري صورت گرفته و در واقع امور ترخيص کالا قبل از ورود به مرز انجام شده است که اين کار به تسريع روال اداري و حذف معطلي ها در مرز، کمک شاياني مي کند.
وي افزود: بازارهاي هدف صادراتي فولاد خراسان کشورهاي همسايه به ويژه افغانستان، عراق، ترکمنستان و پاکستان است. که با توجه به راه اندازي فازهاي توسعه در آينده نزديک و افزايش ظرفيت توليد، توسعه بازارهاي صادراتي از اهداف مهم مجتمع مي باشد.
مجتمع فولاد خراسان از ابتداي سال 95 تا کنون بالغ بر 45هزار تن از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کرده است و پيش بيني مي شود صادرات شرکت تا پايان امسال نسبت به سال 94 رشد چشم گيري داشته باشد.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا