دربرنامه بازدید کانون کارگزاران و توسط مدیرعامل نام آشنا اعلام شد:

آخرین وضعیت مالی و علمیاتی پاکسان/ عرضه اولیه سهام مالک اصلی 3 شرکت در آذر

آخرین وضعیت مالی و علمیاتی پاکسان/ عرضه اولیه سهام مالک اصلی 3 شرکت در آذر

مدیرعامل نام آشنای پاکسان با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت بورسی ، از عرضه اولیه سهام مالک اصلی 3 شرکت تا ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با هماهنگی کانون کارگزاران بورس، عصر دیروز گروهی از کارشناسان و کارگزاران ضمن بازدید از خطوط شرکت پاکسان و شنیدن توضیحات مدیران، از آخرین وضعیت مالی و عملیاتی، سئوالاتی را مطرح کردند.

"شپاکسا" که با سرمایه 54 میلیارد تومانی در تابلوی فرعی بازار اول معاملات بورس حضور دارد،سود هر سهم سال مالی آذر جاری را 788 ریال پیش بینی کرده و در عملکرد 9 ماهه منتهی به شهریور ، قادر به تحقق 76 درصد این سود معادل 598 ریال شده و با قیمت حدود 480 تومانی هر سهم، دارای P/E بیش از 6.1 مرتبه ایی است.

براساس این گزارش، بعد از بازدید از کارخانه و خطوط تولید، غلامرضا حیدری ملایر مدیرعامل نام آشنا این شرکت با ارایه تاریخچه شرکت که از سال 1342 تاسیس شده و توضیحاتی ، به سئوالات حاضرین پاسخ داد و با اعلام پذیرش سهامدار عمده و 67 درصدی پاکسان و دو شرکت گلتاش و ساینا ، یعنی شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، از عرضه اولیه سهام آن تا ماه آینده خبر داد.

حیدری ملایر بعد از 4 سال حضور در سیمان کرمان، از بهمن سال گذشته مدیرعامل پاکسان شده و دارای سوابق مدیریتی در شرکت های چون سیمان فارس و خوزستان، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سرمایه گذاری ری، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و... همچنین به گفته خود ، تنها عضو هیات پذیرش در بورس تهران و فرابورس است.

چکیده نکات مهم اعلامی به شرح زیر است:

- رشد 10 درصدی تولید محصولات شرکت و کاهش 19 درصدی هزینه ها به همراه کاهش 10 درصدی تولید دو رقیب اصلی.

- افزایش 41 درصدی سود نسبت به سال گذشته و عدم تاثیر افزایش 15 درصدی قیمت پودر که از شهریور و مهر طی دو مرحله 5 درصدی (در مجموع 10 درصد) اعمال شده و از سال آینده به سقف 15 درصد خواهد رسید. 

- شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با سرمایه 100 میلیارد تومانی که سهامدار عمده سه شرکت پاکسان ، گلتاش و ساینا است ، در فرابورس پذیرش شده و سهام آن ماه آینده عرضه اولیه می شود.

- 80 درصد قیمت تمام شده محصولات شامل مواد اولیه با ترکیب 60 درصدی واردات و با نرخ مبادله ایی بوده و در صورت تک نرخی شدن ارز، قیمت محصولات پاکسان هم افزایش خواهد یافت.

- صادرات 32 هزار تنی محصولات پاکسان در 9 ماهه به ارزش 15 میلیون دلار به کشورهای همسایه و برنامه صادرات به آفریقا.

- طی یک ماه آینده ، بودجه سال مالی آینده با لحاظ کردن نرخ دلار شناور به بورس اعلام خواهد شد.

- میانگین حاشیه سود شرکت 17 درصد و متوسط سهم بازار محصولات 12 درصد ( صابون 55 و پودر 22 درصد ) است.

- عدم برنامه افزایش سرمایه در شرایط فعلی و برگزاری مجمع سالانه در زمستان (احتمالا" 45 روز بعد از اتمام سال مالی 30 آذر ) با سیاست تقسیم سود 90 درصدی.

- ارزیابی مثبت از قیمت های کنونی سهام شرکت

- بزرگترین چالش شرکت ، تولید 4 میلیون تنی محصولات شوینده به رغم نیاز 1.5 میلیون تومانی و رقابت شدید.

- صرف هزینه 8 میلیارد تومانی تبلیغات پاکسان در برابر تبلیغات 70 میلیارد تومانی یک رقیب و برنامه تبلیغات با روش های جدید و فروش اینترنتی محصولات تولیدی جدید.

- آمادگی برای مشارکت با سرمایه گذاران خارجی و مذاکره با چند متقاضی.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا