بازار سهام قرمزپوش شد

بازار سهام قرمزپوش شد

بازار سهام امروز بازاری به نسبت کم حجم اما با افزایش عرضه‌های به نسبت سنگین از معامله‌گران بازار سهام مواجه بود، بازاری که امروز تلاش کرد، تا تک سهم‌ها به دنبال بازدهی مبتنی بر نوسان‌گیری به تکاپو بیفتد.

 

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 11 آبان 95 با کاهش 604 واحدی به رقم 79 هزار و 659 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با 92 واحد کاهش عدد 15 هزار و 727 واحد را تجربه کرد.
امروز همچنین سهام شاخص شناور با کاهش 693 واحدی روی رقم 88 هزار و 688 واحد ایستاد. شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 480 واحدی به عدد 56 هزار و 35 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 994 واحد کاهش به رقم 172 هزار و 451 واحد دست یافت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 3 واحدی عدد 841 واحد را برای خود ثبت کرد.
براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با 60 واحد، پالایش نفت اصفهان با 55 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 54 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی فناوران با 13 واحد، توسعه صنایع بهشهر و با ما هر یک به میزان 5 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 195.5 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 729 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 84 هزار و 436 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های لوله و ماشین‌سازی ایران، پتروشیمی شیراز، باما، فولاد خوزستان، بیمه کارآفرین، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، بیمه سامان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های آ‌س‌پ، اوراق مشارکت میدکو، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری، حق تقدم خرید سهام بانک خاورمیانه، سرمایه‌گذاری توکا فولاد متوقف شدند.
بازار سهام امروز بازاری ریزشی همسو با افزایش غلبه فروشندگان سهام بر خریداران اغلب حقیقی بود.
بازاری که در معاملاتی کم‌حجم ریزش قیمت جهانی نفت در روزهای گذشته باعث شد، تا امروز بازار سهام شاهد افزایش تکاپوی معامله‌گران اغلب نوسان‌گیر و کوتاه‌نگر باشد. با این همه به نظر می‌رسد با توجه به حجم پایین معاملات سهام و در عین حال عدم شکل‌گیری صف‌های فروش پایدار بورس تهران خود را برای معاملاتی متعادل در روزهای آینده و در حول و حوش قیمت پایانی آماده کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا